MD Formulations – Glycare Lotion

Jag har använt MD Formulations hudvård nu ett tag så jag tänkte försöka ge lite recensioner och omdömen/tankar om några av produkterna. Den första får bli denna – Glycare Lotion. Detta använder jag som ett dagserum och ovanpå det fuktkräm.

Eftersom jag började använda flertalet olika produkter samtidigt så är det ju egentligen svårt att uttala sig om det är någon specifik produkt i sig som varit extra bra/dålig eller om det är helheten som varit bra/dålig.

Med just denna produkt så märkte jag att den varit väldigt bra för mig eftersom den tog slut och jag märkte direkt att min hud inte gillade det 😉

Jag vet inte om det kanske är en slump, men jag märkte i alla fall att när jag slutade använda den här produkten så fick jag mer finnar och orenheter i huden. Eftersom min hud blir fetare på sommaren så har jag även vissa dagar använt denna produkt även på kvällen.

Det är en lätt lotion som balanserar talgöverskott och motverkar fet, glansig hud. Förhindrar att porerna täpps igen och att kvisslor och orenheter bildas. Har dessutom en sammandragande effekt på porerna.

Jag tycker det känns uppfriskande på huden, det mattar ner och huden blir slät och mjuk. Jag har applicerat den med bomullsrondell efter rengjord hud.

Innehållet är 60 ml och priset ca 340 kr. Jag köpte min från Skincity.

Jag har använt denna produkt i lite mer än en månad och då 1-2 ggr per dag och det är så länge den räcker för mig. Jag kanske är lite slösaktig med den, jag vet inte?

Hur som helst, så nu ska jag även testa Skin Perfection Gel. Det är en lätt gel med AHA och salicylsyra för lokal behandling av kvisslor och orenheter. Den verkar djuprengörande, talgreducerande och har lugnande effekt på uppkommande finnar. Även den innehåller glykolsyra och det verkar som min hud gillar det! 🙂 Jag blev extra nyfiken på denna då den ska vara bra mot pormaskar så det hoppas jag på. Jag ska såklart även köpa mig en ny Glycare Lotion eftersom jag gillar den så mycket!

Lämna en kommentar