Testar: Paula’s choice Resist Weekly Retexturizing Foaming Treatment 4% BHA

Jag vet att denna produkt inte säljs i Europa men jag var ändå själv nyfiken att testa denna produkt och här kommer några synpunkter.

paulas choice weekly bha

Den luktar inte gott!

Det är ett skum som appliceras ca en gång i veckan (ska inte sköljas av). Jag tyckte det var svårt att applicera så det blev jämt över hela ansiktet. Det liksom torkade snabbt. Annars känns det inte irriterande på huden på något sätt.

Jag valde att inte applicera min vanliga 2% BHA samtidigt som denna men man ska kunna göra det också om man vill och om huden klarar av det.

The unique liquid-to-foam texture feels water-light yet is packed with soothing ingredients that reduce redness, calm inflammation, unclog pores, and reduce symptoms of rosacea. Plant-based antioxidants work with the exfoliating, pore-penetrating action of salicylic acid to stimulate collagen production for firmer, smoother, more radiant skin.

Jag återkommer med mer synpunkter när jag hunnit testa denna lite mer.

Ett svar till “Testar: Paula’s choice Resist Weekly Retexturizing Foaming Treatment 4% BHA

  1. Gos 15 april 2015 kl. 3:53 e m

    Spännande 😊. Väntar på recension.

Kommentera

