Testat fler Paula’s choice produkter

Jag har beställt lite prover från Skincity på fler produkter från Paula’s choice och här kommer lite synpunkter om två av dem.

Skin Perfeting 2% BHA Gel

Effektiv för: Anti-aging; acne; förstorade porer; rynkor; rodnad; rosacea; pormaskar; extra känslig hud.

  • Exfolierar både hudens yta och inuti porerna verkar med en koncentration av 1% salicylsyra (BHA) och ett pH-intervall av 3.2- 3,8.
  • Vattenbaserad, en icke tillslutande gel formulering som snabbt absorberas av huden.
  • Salicylsyra har en naturligt anti-inflammatorisk (lugnande) och antibakteriell effekt på huden.
  • Kan bäras under makeup, solcreme, fuktcreme, eller specialprodukt.
  • 100% fri från parfym och färgämnen.

Jag använder ju normalt en annan BHA produkt som är mer som ett ansiktsvatten i konsistensen. Det går snabbt in i huden och känns knappt alls. Passar min feta hud perfekt dagtid. Denna har jag testat mer på natten och jag gillar att man kan applicera den lite mer rikligt på de områden där det behövs. T ex pormaskar på näsan. Jag tycker faktiskt denna ger lite bättre effekt på just pormaskar än min vanliga BHA. Jag gillar den och måste nog köpa mig en fullstor flaska. Denna påminner lite om BHA 9 i konsistensen.

Fullstor produkt innehåller 100 ml, och priset 299 kr.

Resist Super Antioxidant concentrate serum

Effektiv för: Anti-aging; eksem; rynkor; rodnad; extra känslig hud; rosacea; bruna fläckar (hyperpigmntering).

  • Serum med en överlägsen blandning av flera väldokumenterade antioxidanter, en cellkommunicerande peptid, hudidentiska ingredienser och kraftfulla anti-irriterande ämnen i en silkeslen formulering.
  • Lätt applicerad, absorberas snabbt och lämnar en silkeslen yta som andas.
  • Hjälper huden att reparera sig och minskar inflammation så den kan generera friskt kollagen och att bättre kunna stå emot tecken på åldrande.
  • Kan appliceras under eller över fuktcreme, under solskydd och vissa foundations.
  • Förbättrar för appliceringen av makeup genom att hudens yta blir extra smidig.
  • 100% fri från parfym och färgämnen.

Jag har tidigare testat två andra antioxidant serum som inte riktigt fungerat för mig (Skin balancing och ultra-light). Denna är lite som en olja/gel i konsistensen. Den är lätt att applicera men lämnar en lite blank yta. Inget för min fetare hud på dagtid men däremot på natten går det bra. Har inte fått finnar av denna vilket är ett stort plus! Gillar att den innehåller vitamin C som är effektivt på bruna fläckar. Ska göra slut på mitt prov och får jag inga finnar av den så blir det att köpa en fullstor tub. Jag använder ett annat serum nu (skin transforming multi-correction treatment) men jag gillar att kunna variera! Tror denna är toppen under solkrämen dagtid när man kanske vistas i solen lite extra (t ex på semestern). Jag kan absolut använda den dagtid så länge jag inte ska ha make up över.

Fullstor produkt innehåller 30 ml och kostar 379 kr.

Kommentera

