Osis Upload volume cream

Jag skriver inte jätte ofta om hårprodukter här men nu tänkte jag göra det. Och visst har det hänt även förut, men inte lika ofta som hudvård eller makeup. Mitt hår kommer liksom inte så högt upp på prio-listan om man säger så.

Är det något jag behöver för mitt tunna skandinaviska hår så är det volym. Jag får lätt fett hår så jag tvättar det ofta. Det blir lätt lite flygigt och saknar volym.

Jag har tidigare testat Osis dust it som är ett puder som gör håret lite matt och ger volym. Det appliceras närmast hårbotten. Jag gillar inte riktigt känslan på håret med denna så jag ville prova något annat.

schwarzkopf-professional-200-osis-upload-original-imadumayqg3sntza

Produkten beskrivs såhär:

Hårkräm för upplyftande volym. Schwarzkopf OSIS Upload Volume Cream passar alla hårtyper och är en av Schwarzkopf mer innovativa produkter. Den kan användas på vått eller torrt hår och ger en långvarig look med en mediumstark stadga.

Det är alltså en kräm som appliceras i håret. Jag applicerar den oftast i lite fuktigt hår och sen fönar jag håret torrt. Det ger bra volym utan att tynga ner eller ge håret annorlunda konsistens. Dvs det blir inte kladdigt eller strävt utan känns helt som vanligt. Den ger kanske inte super hysterisk volym men precis sådär lite lagom. Mitt hår är inte jätte långt utan till axlarna ungefär och lite uppklippt.

Gillar att det är en smidig pumpflaska och den luktar inte för starkt. En del hårprodukter kan ju verkligen lukta alldeles för mycket. Den ger dessutom fukt till håret vilket jag gillar! Mitt hår blir lätt lite torrt i topparna.

Pris ca 149 kr (däremot går den att hitta även under hundralappen). Innehåller 200 ml.

Kommentera

