Recension: Urban Decay primer potion

Jag skrev ju lite om denna produkt tidigare. Nu har jag hunnit testa den i någon vecka.

udprimerpotion

Jag kan bara jämföra dem med Too Faced shadow insurance eftersom det är den produkt jag använt innan.

UD är lite tjockare i konsistensen, lite fastare på något sätt. Den är lättare att applicera faktiskt och den lämnar en ganska matt yta och inte lika klibbig som Too faced. Jag känner att Too Faced ”creasar” sig nästan direkt jag applicerat den på ögonlocket och jag måste alltid dutta lite med fingret innan jag applicerar något över. UD blir inte på samma sätt utan den håller sig på plats på ett annat sätt. Jag känner också att UD håller sig på plats bättre på mig under dagen (trots att jag har väldigt feta ögonlock).

Ibland har jag upplevt att mina ögonlock blir lite torra när jag använt Too faced. Det har jag inte upplevt med UD. Nu har ju den värsta kylan gett med sig för denna gång (förhoppningsvis) men det känns nästan som UD ger en skyddande hinna på ögonlocket. Svårt att förklara. Det är samma sak när jag tvättar av mitt smink på kvällen så känner jag att den är lite svår att tvätta bort. Jag använder alltid make up remover för vattenfast make up och då går det ju bort utan problem.

Det är alltså originalet jag testat nu. Jag har även köpt färgen ”sin” och jag ska testa även den vid tillfälle! Den är alltså mer skimrig medan originalet är hudfärgad/transparent.

Jag är supernöjd med mitt köp! Den ÄR bäst!

Kommentera

