Sans Soucis Aqua Clear skin spot off Anti-blemish stick

Jag har tänkt att testa en ny punktbehandlare för finnar/akne.

Sans Soucis Aqua Clear Skin Spot Off Anti-blemish stick

Passar alla hudtyper som har problem med finnar och pormaskar. Idealisk för fet, oren, kombinerad och acnehud.

”Första hjälpen”-stick mot finnar och pormaskar med antibakteriell verkan. Det är en desinficerande lotion i glasflaska som får blemmor och andra orenheter att snabbt och säkert avta. Den innehåller aktiva ingredienser som verkar sammandragande, rengörande, antiinflammatoriskt och lätt uttorkande på finnen. Så fort du får minsta antydan till en finne ska du dutta på lite med penseln på den, så motverkar du effektivt att den blir större eller bryter ut.

Aqua Clear Skin hjälper till att oskadliggöra bakterierna som lätt uppstår hos en oren hud och normaliserar talgproduktionen utan att torka ut huden. Dessutom får huden tillräckligt med fukt på samma gång. Hudens försämrade skydd mot syra byggs upp och stärks med produkterna och känsligheten mot yttre irritationer blir därigenom mindre.

Omskakas före användning så att ämnena fördelar sig jämnt. Applicera lokalt på rengjord hud när finnar, pormaskar och orenheter uppstår morgon, kväll och när som helst under dagen. Formulan blir vit på huden när den torkar, så vid användning på morgonen eller under dagen kan du dutta lite med fingret så försvinner det vita samtidigt som du motverkar orenheter hela dagen.

5 ml – 199 kr (jag köpte min från Hudoteket)

Jag har testat liknande produkt från Biodroga MD tidigare. Det är alltid toppen med SOS-produkter som man kan ta till när man snabbt vill få bort finnarna. Inte alltid det funkar på mig men ibland så…. Denna lämnar alltså en vit hinna efter sig och jag använder den endast på kvällen. Som med de flesta såna här produkter…. Samma sak med t ex Paula’s choice BHA 9 och Peter Thomas Roth Acne spot treatment.

Jag får egentligen två olika typer av finnar. En del är små och försvinner snabbt, de lämnar oftast inte något märke efter sig utan försvinner oftast på en dag eller två. Andra sorten är mer ömmande, stor, tar längre tid på sig att försvinna. Lämnar oftast röda märken efter sig trots att jag inte klämmer dem. De är mer djupa i huden och inte så ytliga. De här riktigt stora sakerna kan vara svåra att lura bort med produkter har jag märkt. De sitter nog så djupt så det inte är något att göra tyvärr.

Kommentera

