RCMA swatches

Har ju skrivit en del om RCMA foundation tidigare och här kommer några fler swatches. Jag har beställt mina prover från Camerareadycosmetics.

RCMA_swatches1

Jag har även med två nyanser av Joe Blasco för jämförelse. Alabaster är den jag använder mest men även Natural Beige 1 på sommaren om jag har använt BUS t ex. Den nyans som är bäst för mig i RCMA är Gena Beige men t ex Olive 2 skulle kunna funka sommartid. Om jag behöver ljusa upp Gena Beige något skulle jag använda lite ivory. F-1 är tyvärr lite för rosa i tonen för mig. Skulle den vara mer neutral skulle den säkert funka. S-1 är en nyans för shading/contouring och ivory kan fungera som highlight.

Kommentera

