Revlon Gel Envy – Royal flush

Har varit nyfiken att testa detta lack och valet av färg föll på ”Royal flush”.

Revlon ColorStay Gel Envy Nail Enamel ger dig möjligheten att skapa salongskvalitet på dina naglar! Detta nagellack innehåller både bas- och nagellack i ett, och ger en vacker nyans som håller länge med en underbart glansfull finish!

Innehåll 11,7 ml och kostar ca 85 kr.

revlon_roaylflush

Denna nyans beskrivs som hallon-färgad. Det är en lite mörkare rosa med lite svagt skimmer i. Knappt synligt men det finns ändå där. Syns kanske mer i solljus men tyvärr bara mulet här just nu….

Formulan var lite tjock men ändå väldigt lättapplicerad och täckte fint med ett lager (jag valde ändå två för hållbarhetens skull). Penseln var också trevlig, lagom stor och bra form.

Jag gillar verkligen den här typen av rosa nyans. Perfekt året om men kanske lite extra vår och sommar. Appliceringen var perfekt så jag kommer säkerligen köpa fler färger.

Jag har väl inga jätte höga förhoppningar om hållbarheten då jag sällan kan ha lack längre än 3-4 dagar innan det flagnar av på tipparna. Men det gör inte så mycket för det är ändå ett bra lack!

Kommentera

