Urban Decay primer potion

Det har väl inte undgått någon att Urban Decay numer går att köpa i Sverige (Kicks). Jag kunde såklart inte låta bli att klicka hem ny ögonskuggsprimer. Valet föll på Urban Decay’s primer potion i både original och sin. Det finns även flera varianter, bl a en som är ”anti-aging”.

udprimerpotion

Original – Transparent

Eden – hudtonad åt gula hållet, matt

Sin – skimrig champagne (lite åt rosa hållet)

Greed – skimrig guld (åt gula hållet)

Anti aging – ska jämna ut fina linjer på 8 veckor, även vara mer återfuktande

Tidigare har jag använt Too Faced shadow insurance och jag har varit nöjd med den. Den är helt okej! Jag använder den här typen av produkt dagligen på mina ögonlock då jag lätt blir fet. Jag vill oftast gärna ha lite concealer eller foundation på mina ögonlock för att jämna ut hudtonen och för att få det hållbart så använder jag en primer. Med Too faced har jag bara applicerat den och sen lite puder ovanpå. Det jämnar ut hudtonen och får mina ögonlock att hålla sig matta längre. Utan primer lägger sig pudret i veck och blir kladdigt och fult. Även min mascara brukar kladda av sig på ögonlocket.

UD primer potion lovar intensivare färg på ögonskuggan samt att ge hållbarhet i 24 timmar. Jag har länge varit nyfiken att testa denna omtalade produkt men har inte riktigt kommit mig för att göra det förrän nu! Ska bli roligt även att jämföra den med Too faced. Jag kan tänka mig att Sin fungerar alldeles utmärkt ensam för att ge lite skimmer utan ögonskugga. Gillar nyansen mycket!

Den finns i två storlekar 11 ml och i resestorlek 6 ml. Originalstorleken kostar 190 kr. Den kommer numer i tub precis som Too faced vilket jag gillar.

Ett svar till “Urban Decay primer potion

  1. Ping:Recension: Urban Decay primer potion | lulillan

Kommentera

