Paula’s choice: Hydralight moisture-infusing lotion

Jag har ju försökt att hitta en dagkräm ur Paula’s choice sortimentet som även fungerar under make up och som är tillräckligt återfuktande men inte för fet för min feta hud så här vintertid.

Jag har skrivit tidigare om några av de andra krämer jag testat.

paulaschoicehydralightmoisturizer

Jag valde att testa denna. Den passar om man har normal-kombinerad-fet hud. Den passar om man har akne och om man har extra känslig hud, t ex rosacea eller andra rodnader i huden. Det är också en anti-age kräm som motverkar rynkor.

Den är mer som en vanlig hudkräm och inte så silikon-aktig i konsistensen vilket jag gillar (även om den innehåller silikon). Den är vit och som en lätt kräm i konsistensen. Den går snabbt in i huden vilket jag uppskattar. Det här är en 24h kräm som kan användas både dag och natt men den innehåller inget SPF så man får komplettera med det dagtid.

  • Vattenbaserad, fettfri fuktlotion, laddad med antioxidanter och anti-irriterande ingredienser.
  • Fuktgivande ingredienser, identiska med hudens egna håller huden fräsch, med en silkeslen matt finish.
  • Även lämplig för användning runt ögonen.
  • En utmärkt primer-liknande produkt för att förbättra effekten av en foundation.
  • 100% fri från parfym och färgämnen.
  • pH 5.

Tips:

  • En utmärkt fuktcreme för sommarhalvåret, för normal till lätt torr hud.
  • Lämplig för dem med rosacea, milt eksem eller känslig hud.

Innehåll 60 ml och kommer i en tub. Pris 299 kr.

Denna känns mer återfuktande än de dagkrämer jag testat tidigare som innehåller SPF vilket jag uppskattar så här vintertid när min hud är lite mer torr än normalt. Däremot kommer den nog inte fungera för mig på sommaren men det är inte heller något jag behöver eftersom jag då har mina andra dagkrämer med SPF som säkert kommer fungera perfekt. Den känns lagom återfuktande utan att bli för tung och jag får inte finnar av den vilket är ett plus!

Jag upplever den också som lite mer återfuktande än RESIST Clear skin hydrator men det kanske är för att RESIST-krämen  är mer silikon-aktig i konsistensen. RESIST Barrier Repair är kanske något mer återfuktande och passar därför bäst till natten. Den här fungerar alltså oekj under make up vilket jag tycker är jätte bra och ett krav för mig med en dagkräm. Det jag också gillar är att den dämpar rodnader i huden. Jag upplever min hud som mer jämn i tonen när jag använder denna kräm.

Det jag inte gillar med den är doften! Den försvinner ganska snabbt så jag kan ändå stå ut med den. Det påminner lite om gurka men på något lite kemiskt konstigt sätt, kanske lite unken? Ja svår att beskriva. De har ändå gjort om produkten så den luktade tydligen ännu mer innan.

Det står att denna kräm ska hålla huden matt men det vet jag inte riktigt om det fungerar för mig. Jag är fortfarande mer nöjd med min dagkräm från MD Formulations (tyvärr). Jakten fortsätter…..

Kommentera

