Biodroga MD Moisture perfect hydration eye care

Jag använde ju Biodroga MD ett tag i höstas men sen av olika anledningar blev det att jag gick över till en ny rutin med Paula’s choice istället. Däremot har jag fortsatt att använda just denna ögonkräm.

Detta är en ögonkräm som passar alla hudtyper.

biodrogamd_moisture_eye

Ögoncremen BIODROGA MD MOISTURE Perfect Hydration Eye Care med sin höga andel hyaluronsyra skänker huden runt ögonen det som den behöver mest av, nämligen rikligt med fukt. I denna högkomplexa, ytterst hudvänliga ögoncreme verkar förutom extrakt från granatäpple och jamsrot samt E-vitaminacetat även andra aktiva ämnen, till exempel ett extrakt från afrikansk parakrasse, som mildrar små rynkor i ögonpartiet. Cremen verkar avslappnande och uppfriskande. En sammansättning av algextrakt, escin och koffein främjar mikrocirkulationen i huden och motverkar ringar under ögonen och svullnader.Extrakt från lakritsrot och D-pantenol verkar lugnande på huden. Hybridolja på solrosfrön och ett olivoljederivat vårdar den känsliga huden runt ögonen.
• Förser ögonpartiet optimalt med fukt
• Stimulerar mikrocirkulationen i huden
• Motverkar ringar under ögonen och svullnader
• Gör huden spänstig och elastisk
• Mildrar smårynkor och torrhetslinjer
• Skyddar huden mot yttre miljöfaktorer och skadliga verkningar från fria radikaler.

Innehåll 15 ml i pumpflaska, pris 489 kr.

Jag använder denna på natten och jag gillar den. Dels har den bra förpackning och är lätt att dosera med pumpen och sen gillar jag att den går in snabbt i huden och känns återfuktande. Tycker även den dämpar en del puffighet under ögonen.

Jag varvar lite med ett serum också (SkinRenu Intensive serum W) som är toppen på fina linjer. Dermalogica Ultracalming eye serum är också toppen och det använder jag mer dagtid.

Kommentera

