Depend 7 days – Mixed Berries

Första lacket jag testade av Depends 7 days heter ”Mixed berries”.

depend7days_1

Detta lack har enligt symbolen full täckning (helt fylld cirkel). På bilden ovan har jag tre lager lack och det är ändå inte helt opakt utan lite flammigt på sina ställen. Färgen är fin men jag tyckte formulan var lite mer som jelly och inte så täckande.

Jag tog av mitt efter ca fyra dagar. Det håller lite bättre än vanligt lack och det håller säkert ännu längre om man applicerar topplacket flera gånger under veckan så som det står i instruktionen. Mina naglar är dessutom lite torra och skivar sig så det kan säkert påverka hur bra lacket sitter.

Jag gillade annars topplacket och jag applicerade mitt direkt när jag målat alla tio naglar. Först applicerar man ett lager och sen väntar man några minuter och sen applicerar man ett lager till. Det torkar ganska snabbt faktiskt. Jag upplever inte att det krymper lacket under så farligt och det var lätt att applicera. Jag upplevde inte heller att lacket under påverkades på något sätt. Jag applicerade ganska rikligt med överlack som jag alltid gör. Resultatet blev verkligen glansigt och jätte fint!

Jag ska faktiskt vid tillfälle även testa att använda något annat lack ihop med detta bas- och topplack för att se om det även fungerar på andra lack eller om man helst bör använda Depends egna… Jag föredrar annars lack som täcker rejält på max två lager.

Jag har även testat nyansen ”Urban Myth” som är en grå nyans. Den ska också vara fullt täckande och med den räckte det med två lager. Jag målade kanske lite mer tjocka lager den gången. Hållbarheten ungefär densamma.

Jag är på det stora hela mycket nöjd med detta kit och framför allt glansen och hur lätt det är att använda!

Kommentera

