Depend 7 day starter kit

Jag blev nyfiken att testa detta nya system från Depend. Det ska alltså ha bättre hållbarhet än vanliga lack och det är alltid lockande. Jag behöver annars alltid lacka om efter max 2-3 dagar eftersom det flagnar bort på tippen. Värst är det om mina naglar är i lite dåligt skick (torra, skivar sig m.m.).

Depend 7day är lacksystemet för dig som söker ett nagellack med superglans, högklassig hållbarhet och ”gel feeling”. Denna hybridformula håller i upp till en vecka, är lätt att applicera och du tar enkelt bort lacket med Depend nagellackremover.

depend7daystarterkit

Att det går att ta bort det enkelt är också viktigt för mig. Det är därför jag undviker lack som ska härdas under lampa.

Jag valde att köpa detta start kit och i det får man de basprodukter som man behöver.

Steg 1 – 7day CLEANSER som milt rengör nagelytan.

Steg 2 – 7day Protecting BASE som ger den perfekta fästytan för det färgade lacket och skyddar dina naglar från eventuella missfärgningar.

Steg 3 – Nagellacket: Hybrid POLISH. Finns i flera färger!

Steg 4 – 7day Hybrid TOP som förseglar, ger superglans, högklassig hållbarhet och ”gel feeling”. Ingen LED-/UV-lampa behövs, utan lacksystemet härdar i normalt dags-/lampljus.

Utförlig bruksanvisning och tips & råd finns i förpackningen och i instruktionsfoldern i displayen.

Innehåll:
1 st 7day CLEANSER 35 ml
1 st 7day BASE 5 ml
1 st 7day TOP 5 ml
1 st manikyrpinne
1 st fil

Pris ca 99 kr.

Nagellacken innehåller 5 ml och kostar 39 kr.

Jag beställde mitt kit och två lack från Eleven och jag ska absolut testa fler färger (det fanns inte jätte många kvar på Eleven när jag gjorde min beställning). Vill ha t ex Girly joy som är en stark rosa färg (sån jag gillar sommartid)!

Nytt är också att det finns en märkning på lacken hur täckande de är, superbra tycker jag!

Recension och bilder på de lack jag köpt kommer senare!

Lämna en kommentar