Manasimakeup® Lyster Cream Bronzer

Jag har faktiskt varit nyfiken på att testa denna sen jag första gången läste om den hos Viola! Det är snart tre år sen så det har tagit mig ganska lång tid att komma till skott. Den har varit lite svår att få tag i och den var länge slutsåld och sen glömde jag väl bort den, men nu råkade jag se den när jag skulle göra en beställning från Eleven så då slog jag till.

Den ska vara som mousse i konsistensen och lukta smarrigt. En burk innehåller 40 gram så det är en ganska rejäl burk man får. Jag har läst att den ska vara dryg så den räcker nog ett tag! Den var just nu nedsatt till 314 kr men normalpris är 349 kr.

manasimakeup_lystercream

Få den perfekta känslan av solkysst skimrande hud!

Den här fantastiska krämiga bronzern är en produkt som saknats i branschen i många år. Äntligen en produkt som ger tre fantastiska effekter på alla hudtyper – färg, lyster och lätt täckning – allt i ett. Applicera på önskade partier av din kropp och ansikte för en tilltalande solkysst hud, 365 dagar om året. Lyster Cream Bronzer är fördelaktig även för torr hud eftersom den smälter in i huden och inte flagnar som ett bronzingpuder kan göra. När du använder den här Lyster Cream Bronzer så är det viktigt att du jämnar ut den väl.

Lyster Cream Bronzer har en underbar doft av vanilj och citrus. Den kan användas ensam för starkare resultat eller blandas med en bodylotion för en lättare effekt.

  • Innehåller inga mineraloljor eller parabener.

  • Av ingredienserna, föredrar Manasimakeup att så många som möjligt är naturliga.

  • Innehåller inga animaliska ingredienser.

  • Allergitester utförda på ingredienserna är gjorda enligt FDAs och EUs regler.

  • Den kan användas när man badar då den är vattenresistent, dock ej vattenfast.

Jag gillar verkligen bronzers som inte är i puderform. Det ser mer naturligt ut och det blir inte lika kakigt som det kan bli med många torra produkter. Det framhäver inte heller porer eller fina linjer på samma sätt tycker jag. På mig som är ganska ljus så ser många bronzers mest smutsiga ut eller så är de för orange i tonen.

Min favorit är en krämbronzer från Daniel Sandler som jag skrivit om förut (”Fiji”). Den använder jag så gott som dagligen året om istället för rouge. Den har en röd ton som gör att den ser väldigt naturlig ut på huden.

Denna Lyster cream är mer som en vanlig bronzer och med lite glow. Kan tänka mig att den blir perfekt framåt vår och sommar när man vill fuska fram lite mer färg i ansiktet utan att utsätta ansiktet för skadliga solstrålar. Ska bli så spännande att få testa den! Den kan ju även användas på kroppen om man vill det.

Någon som testat???

Kommentera

