Guerlain Parure de Lumière fluid foundation

Jag skrev för ett tag sedan om denna foundation och nu kommer lite bilder och första intryck.

Först en jämförelse med nyansen 02 Beige Clair med Lancome Teint Idole ultra i nyansen 010.

guerlainvslancome guerlainvslancome2

Lancome är till vänster och Guerlain till höger. Det syns bäst på andra bilden att Lancome är något mörkare. De är annars båda ganska neutrala i undertonen. Kanske att jag upplever Guerlain som något mer gul.

Sen en ganska dålig före- och efterbild.

guerlain

Jag tycker denna har lätt till medeltäckning. Den täcker absolut det nödvändigaste även om jag är van med mer täckande foundations. Det går att bygga på den lite grann men tar man för mycket vill den gärna lägga sig i porerna. Jag applicerade med en Sigma borste men testade även att applicera lite extra med fingrarna där jag behövde lite extra täckning.

Den är ganska oljig/fet i konsistensen först men sen torkar den ganska så matt på huden. Inte supermatt utan precis lagom. Den torkar inte för snabbt så den är lätt att applicera. Nyansen är kanske något pyttelite för mörk för mig såhär vintertid.  Den kändes skön på huden men den doftar ganska starkt.

Kan tänka mig att jag hade gillat denna ännu mer om jag haft mer perfekt hud utan pigmentfläckar/akneärr och finnar och om min hud kanske inte var fullt lika fet som min hud är. Däremot är den skön om huden känns yttorr och när man vill ha lite extra ”glow”. Den lägger sig inte i fina linjer vilket jag uppskattar. Den ser fin ut på huden. Speciellt om man inte behöver applicera så tjockt lager.

Nu har jag ju inte hunnit testa denna så jätte mycket men jag gillar nog ändå Lancome foundations lite bättre. Både Teint idole ultra (den täcker mer och håller länge) och Miracle som även den ger lite glow men samtidigt lite mer täckning.

Kommentera

