Paula’s choice – dagkräm och nattkräm

Jag har testat fyra olika krämer. Två av dem innehåller SPF och lämpar sig bäst för dagtid och två av dem innehåller inte SPF och kan användas både dag och natt.

RESIST Barrier Repair moisturizer with retinol

paulaschoiceresistbarrierrepair

Denna köpte jag efter att jag provat ett test av den och jag gillade den jätte mycket. Jag gillar den fortfarande och den är superbra! Den passar egentligen en mer normal till torr hud. För mig fungerar den så här på vintern. Jag använder två pump till ansikte och hals. Den känns inte så silikon-aktig i konsistensen utan mer som en vanlig kräm. Den återfuktar huden jätte bra. Jag använder den endast på natten. Den innehåller retinol men det är ingenting som jag upplevt som irriterande eller så på min hud.

RESIST Anti-aging Clear skin hydator

paulaschoiceclearskinhydator

Detta är en annan nattkräm i RESIST serien som är mer för en fetare aknebenägen hudtyp. Den är lite lättare, mer silikon-aktig i konsistensen. Den ska även bleka ärr efter finnar. Jag använder ofta denna samtidigt när jag använder min Retinol 1% clinical treatment. Den känns inte riktigt lika återfuktande som barrier repair men den är jätte bra om man har problem med finnar. Jag varierar lite mellan dem båda beroende på hur torr min hud känns eller om jag har finnar m.m.

RESIST Super-light daily wrinkle defense SPF30

paulaschoiceresistspf30

Denna dagkräm/solkräm är lätt färgad men när man smörjer in den så tycker jag inte att den syns på huden. Den lämnar ingen vit hinna som en del solskydd kan göra. Den luktar inte heller jätte starkt som en del solskydd. Den är inte speciellt återfuktande och för mig räcker inte denna vintertid. Den känns kanske inte heller jätte ”super-light” på min feta hud utan jag blir snabbt ganska blank. Jag ska prova den mer i sommar när min hud är mer fet för att se vad jag tycker då.

RESIST Daily fluid SPF50

paulaschoicespf50

En annan dagkräm/solskydd som har ännu lite högre skydd än den ovan. Denna är vanlig vit i färgen och den luktar mer starkt av solskydd. Däremot går den in i huden ganska snabbt, lämnar ingen vit hinna. Den är inte heller speciellt återfuktande och räcker inte för mig så här på vintern. Jag kommer testa även denna mer i sommar. Den fungerar bra under make up vilket är ett stort plus för mig. Denna känns lite lättare på huden, jag blir inte riktigt lika blank av den.

Jag har alltså hittat två nattkrämer som fungerar toppen för mig men det är lite svårare med dagkräm. Ingen av nattkrämerna fungerar för mig dagtid under makeup och de dagkrämer med SPF som jag testat känns inte riktigt som de räcker på vintern utan jag behöver något mer återfuktande. Just nu använder jag alltså en annan dagkräm de dagar jag använder make up. Men jag skulle även gärna testa fler dagkrämer från Paula’s choice för att se om det finns någon annan som passar mig bättre. De har många just en sån silikon-aktig känsla på huden och för mig är det svårt att få det att fungera ihop med min foundation. Den vill liksom bara smälta bort eller glida av, ibland även smula. Kanske ska testa någon av Skin Balancing dagkrämerna.

5 svar till “Paula’s choice – dagkräm och nattkräm

  1. Gos 1 februari 2015 kl. 11:18 f m

    Har den översta jag oxå. Velade mellan den och den andra när jag hade prover men det blev den första.
    Gällande dagkräm har jag hydtalights 30 spf. Funkar bra under min mineral makeup och mattar ner lite så hag inte blir så blank. Känner dock att den inte återfuktar så bra på vinter, så ibland tar jag resist nattkräm på vissa torra områden under hydralight . Funderar oxå på en mer återfuktande dagkräm, på sommaren funkar det dock bra.

    • lulillan 4 februari 2015 kl. 6:50 e m

      Hur är hydralight i konsistensen? Är den silikon-aktig som en primer eller är den mer som en vanlig hudkräm?

      • Gos 5 februari 2015 kl. 6:56 f m

        Inte silikonig alls. Men känns inte så återfuktande då den har en del titanium oxide i sig. Den är bra på sommaren när man blir blank för den mattar ner lite. Just nu provar jag att ha ett fuktserum under ( ej PC) för att se om huden känns mer återfuktande på dagen.

  2. Ping:Paula’s choice: Hydralight moisture-infusing lotion | lulillan

Kommentera

