Paula’s choice – serum

Jag har testat två olika serum från Paula’s choice.

Det första är RESIST Ultra-light super antioxidant concentrate serum. Detta ska passa en fetare aknebenägen hud men även om man har fina linjer/rynkor eller stora porer. Det passar bäst till ett fet eller kombinerad hud. Beskrivs som ”weightless silky serum dries shine-free”.

paulaschoiceresistserum

Jag har faktiskt inte använt detta jätte mycket då jag upplevde att jag fick mer finnar av det. Det kan ha berott på andra saker så jag måste testa det igen nu när min hud är i lite mer balans. Detta är det lättaste av alla serum, det är vattenbaserat.

Det andra serumet är Skin Balancing Super antioxidant concentrate serum with retinol. Även detta ska passa en fetare eller kombinerad hud. Det har ungefär samma egenskaper som ovan när man läser om det. Det ska passa om man har fet aknebenägen hud, men även fina linjer/rynkor, stora porer etc. Det ska även fungera bra som en primer under makeup.

paulaschoiceskinbalancingserum

Detta har väldigt speciell konsistens. Det är viktigt att man skakar tuben ordentligt innan applicering då produkten gärna vill separera lite grann. Den är väldigt silikon-aktig och gul i färgen. Är den för vattnig/rinnande så måste man skaka mera!

Det är lätt att man applicerar lite för mycket och då glider den mest runt i ansiktet. Jag upplever att jag blir mycket fetare i huden av detta. Skulle t ex inte använda det dagtid under makeup.

Jag kan inte riktigt säga om jag har märkt någon större skillnad (synlig sådan) av att använda denna produkten. Det känns kanske lite som att jag klarar mig lika bra utan… Jag använde den varje kväll i början men nu har jag mer och mer gått ifrån den faktiskt.

Jag tror att jag istället ska prova något annat serum t ex Intensive Wrinkle repair serum.

Kommentera

