Paula’s choice – efter ca 2 månader

Jag har nu använt mig av Paula’s choice produkter i ca två månader och det känns som att jag nu kan uttala mig lite mer om vad jag egentligen tycker.

Min hud är alltså fet-kombinerad och jag har lätt att få finnar, jag har även pigmentfläckar och en del fina linjer (närmar mig 40 år).

Jag har upptäckt att de produkter jag gillar allra bäst är de som ingår i RESIST serien för de med lite mer fet hud. Dessa behandlar alla mina problem samtidigt och jag behöver inte välja antingen mot akne eller anti-age.

Det tog ett litet tag innan jag hittade rätt bland produkterna men jag har upptäckt att för mig fungerar det bäst att använda en BHA exfoliering på morgonen och en AHA-exfoliering på natten. Detta håller finnarna borta nästan helt (peppar, peppar). Min hud känns nu efter två månader som att den är i balans igen. Visst får jag någon enstaka finne ibland men det är inte riktigt de där stora djupa finnarna som aldrig vill försvinna. Jag har skrivit mer om exfolieringar här.

Jag använder även två olika rengöringar även om jag lutar åt att jag gillar den från RESIST bäst, men även Skin Balancing är jätte bra. Samma sak med ansiktsvatten. Jag har skrivit mer om dessa produkter i inlägg här och här.

Jag har hittills inte skrivit något om varken serum eller dagkräm/nattkräm. Det tänkte jag göra inom kort.

Kortfattat så har jag ännu inte hittat något serum som jag riktigt trivs bra med. Jag har provat två stycken (Skin balancing och RESIST ultra-light).

Jag har även haft lite problem att hitta någon dagkräm som jag tycker funkar klockrent under makeup, eller snarare under den foundation som jag använder. Däremot har jag hittat två jätte bra nattkrämer som fungerar toppen! Båda från RESIST serien.

Jag har även provat Clinical Retinol 1% och jag gillar den jätte mycket. Jag använder den än så länge bara ca 2-3 ggr i veckan och blandar den med min nattkräm. Har inte upplevt någon irritation eller extremt torr/flagnande hud eller något annat problem. Jag tycker huden känns extra jämn och fin på morgonen efter jag använt den. Däremot tror jag det krävs mer långvarig användning och kanske även lite mer regelbundet innan man ser riktigt bra resultat.

2 svar till “Paula’s choice – efter ca 2 månader

  1. lady x 17 mars 2015 kl. 8:31 e m

    om du jämför exuviance med paulas, vad är största skillnaden? skulle man kunna kombinera dessa två märken tror du?

    • lulillan 20 mars 2015 kl. 6:37 e m

      Nej jag vet inte om man ska kombinera dessa märken då båda innehåller syra. Jag gillade excuviance men dagkrämen var lite för ”tung” för min feta hud. Annars har jag märkt bra resultat med båda dessa märken!

Kommentera

