Guerlain Parure de Lumière fluid foundation

En ny foundation som ska testas är denna! Jag valde nyansen 02 Beige Clair (neutral underton). Jag tycker den ser ut att vara ganska lik Lancome Teint Idole ultra i nyansen #010, men vi får se.

Detta är en fuktgivande foundation som ger lyster och som kanske främst passar en lite torrare hud. Jag tänkte att den kanske kan passa mig vintertid när min hud är lite mindre fet. Den innehåller även SPF. Jag gillar foundations som ger lite lyster just för att man ser lite yngre ut, fina linjer blir inte lika framträdande t ex. Nackdelen kan för mig vara att de inte håller lika länge på huden eller att man blir väldigt blank/fet efter en stund.

guerlain

Capturing light is an art. Transposing it on the skin is magical. Guerlain creates Parure de Lumière, its first moisturising and light-creating foundation that boosts the luminosity of the complexion. Its secret? Luminescent Water, a marine spring water that is absorbed deep within the skin to continuously hydrate it and infuse it with light. Prisma Light 360 pigments expand over the skin’s surface to recreate pure and immaculate light. On first contact, its light, fluid and fresh formula fuses with the skin to dress it in radiance.

Ja det låter ju lite konstigt kanske i beskrivningen, men den ska ”fånga ljuset” och ge huden lyster. Detta är en dyr foundation och kostar närmare 700 kr (innehåller 30 ml). Så jag hoppas verkligen att den är bra!

Jag har visserligen beställt min från Feelunique för 456 kr så det känns lite mer normalt. TIPS! Det är just nu 25% rea på den så den kostar bara 342 kr.

Denna ska inte ha jätte mycket täckning utan lätt-medel. Detta är alltid så individuellt tycker jag så det ska bli roligt att testa och se vad jag tycker. Det handlar ju även om vilken teknik man använder (fingrar, borste, svamp….). Ibland brukar jag även applicera lite mineralfoundation ovanpå en sån foundation där jag tycker att jag behöver lite extra täckning men där jag inte vill ta bort lystern. Min hud behöver mer täckning vissa dagar och då kanske jag helt enkelt väljer en annan foundation.

Just nu är min hud faktiskt i ganska ok skick så jag kanske kan komma undan med lite lättare täckning.

En sak jag också vill testa är ju såklart hållbarheten. För mig är det viktigt! Sen hur den beter sig på huden, om den smälter bort, krackelerar eller ser allmänt konstig ut efter ett par timmar. Förhoppningsvis är det en sån foundation som ser fin ut hela dagen lång!

Den ska även dofta en del. Normalt stör det mig kanske inte jätte mycket även om jag egentligen föredrar parfymfritt.

Återkommer med recension!

2 svar till “Guerlain Parure de Lumière fluid foundation

  1. Sara 28 januari 2015 kl. 1:14 e m

    Hej! Jag har skickat mail till dig!🙂

  2. Ping:Guerlain Parure de Lumière fluid foundation | lulillan

Kommentera

