Paula’s choice – ansiktsvatten/toner

Jag har testat två olika ansiktsvatten från Paula’s choice.

paulaschoiceskinbalancingtoner

Det första jag provade var ”Skin balancing pore reducing toner”. Den passar normal, kombinerad och fet hud. Innehåller ingen alkohol. Detta ansiktsvatten är lätt återfuktande så det kan räcka som återfuktare på sommaren för fetare hud. Den lugnar inflammation i huden, gör huden mjuk och stärker huden. Denna motverkar också torr fjällande hud. Denna är bra för anti-age, pormaskar, stora porer och rynkor. Den är helt doftfri och går snabbt in i huden. Innehåller 190 ml och kostar 249 kr.

Jag gillar verkligen detta ansiktsvatten. Jag köpte det inte från allra första början men när jag lade till det i min rutin så märkte jag ändå skillnad. Huden blir len och mjuk och inte lika yttorr. Det känns som det lugnar huden och ska även motverka röd hud.

paulaschoiceresisttoner

Jag har även testat ”Resist Weightless Advanced repairing toner”. Denna ingår i RESIST serien och är alltså lite mer anti-age. Även denna passar normal, kombinerad och fet hud. Passar anti-age, akne, stora porer och rynkor. Innehåller antioxidanter som ska bygga upp kollagen och ge fastare hud. Lugnar och dämpar rodnad, ljusar upp röda märken efter akne, förbättrar ojämn hudton och gör huden mindre grovporig. Innehåller 118 ml och kostar 279 kr.

Jag gillar även detta ansiktsvatten. De är ganska lika varandra på det sätt man kan märka med konsistens, doft, m.m. Det har ju lite mer anti-age egenskaper och sånt är ju kanske inget man märker på kort tid utan på lite längre sikt. Det är också svårt att säga om det är en enskild produkt som gett resultat eller om det just är kombinationen av en hel rutin.

Sen jag började använda RESIST rengöringen och ansiktsvattnet då och då har jag faktiskt upplevt att jag har mindre finnar än jag hade innan. Det kanske är en slump eller så beror det även på att jag testat lite andra produkter (kommer till dessa i ett annat inlägg, men jag kan nämna att den ena är en AHA exfoliering och den andra är en ansiktskräm som innehåller retinol).

Jag blandar lite grann mellan dessa både rengöringar och ansiktsvatten. Tycker de fungerar ungefär lika och de är väldigt lika i konsistens och så. RESIST serien är ju lite dyrare så jag skulle nog hellre köpa skin balancing rengöring och ansiktsvatten och sen satsa pengarna på en bättre kräm eller serum. Om det inte är så att man tycker att RESIST rengöring eller toner är väldigt mycket bättre än skin balancing. Skin balancing är ju både större flaska och kostar mindre….

3 svar till “Paula’s choice – ansiktsvatten/toner

  1. Gos 16 januari 2015 kl. 6:35 e m

    Jag varierar mellan hydralight och samma resist toner i inlägget. Synd att det är mindre i resist då den är dyrare oxå. Har oxå tänkt att bättre satsa på bättre kräm då det går åt en del toner. Har inte provat skinbalancing men ska kanske testa den istället för hydralight om den är så lik resists. Gillar verkligen resists rengöring i samma serie dom är mycket bättre än hydralights då den återfuktar bättre och mycket bättre på att ta bort smink.

    • lulillan 17 januari 2015 kl. 2:52 e m

      OK jag tycker skin balancing och RESIST rengöringen tar bort smink lika bra. De är väldigt lika varandra, enda skillnaden jag märker av är att RESIST löddrar lite mer. Annars har de lite samma konsistens och även samma känsla på huden efteråt.

  2. Ping:Paula’s choice – efter ca 2 månader | lulillan

Kommentera

