Paula’s choice – rengöring

Jag har nu hunnit testa Paula’s choice produkter ett tag så det börjar bli dags för recension!

paulaschoiceskinbalancingcleanser

Den rengöring jag började använda är Skin Balancing oil-reducing cleanser. Den är vit i färgen, ganska tjock och krämig. Den löddrar nästan ingenting men den känns väldigt skön på huden, den rengör verkligen bra utan att irritera huden. Denna passar om du har akne, bland hy, fet hy, mogen hy, normal hy. På flaskan står det också att den passar för känslig hud. Den tar även bort make up (ej vattenfast mascara) vilket är jätte bra. Jag tycker den funkar alldeles utmärkt om du har blandad hud som både är fet och torr samtidigt. Den är helt doftfri vilket jag gillar. Den lämnar inte heller någon fet hinna på huden utan huden känns bara mjuk, ren och skön efteråt.

Det går att köpa en jätte stor flaska på 473 ml för 349 kr. Den räcker verkligen länge men är kanske inte superbra på resan. Annars gillar jag förpackningen.

resistcleanser

Jag har även hunnit att testa en annan rengöring RESIST Perfectly balanced foaming cleanser. Denna är ganska lik den andra, men den löddrar lite grann. Den passar bland hy, fet hy och mogen hy. Denna är ju lite mer anti-age eftersom den ingår i RESIST serien. Denna flaska har en pump vilket gör att det är lätt att få den mängd man vill ha. Innehåller 190 ml och kostar 279 kr. I övrigt är den som den andra rengöringen. Den gör rent utan att torka ut huden, och huden känns ren och mjuk efteråt. Den tar effektivt bort make up.

Jag kan inte riktigt säga att den ena är bättre än den andra, jag gillar dem båda. Jag varierar lite mellan dem beroende på humör.

Om jag jämför med MD Formulations cleansing gel så är den ju den en genomskinlig gel som är mer för fet hud, den kan lämna huden lite mer stram. Även om den rengör på djupet och höll mina porer rena och ganska små. Dessa båda är mer för bland hy vilket jag uppskattar och speciellt så här på vintern när huden är mer torr.

Ett svar till “Paula’s choice – rengöring

  1. Ping:Paula’s choice – efter ca 2 månader | lulillan

Kommentera

