Tips: Crown brush C456 Pointed Blender

Måste tipsa om denna borste som jag köpte nyligen. Den är superbra för concealer under ögonen! Även runt näsvingar eller andra ställen som kan vara lite svåra att komma åt. Tycker även den funkar jätte bra att applicera lite extra foundation (jag använder Joe blasco krämfoundation) på t ex finnar eller andra utslag/ärr.

Den kostar bara £5.99 så den är verkligen ett litet fynd! Jag har beställt från Crown i UK.

Borsten är 18,6 cm lång och den har syntetiskt hår. Bra kvalitet, den fäller inte hår och jag har tvättat min massor med gånger redan (tvättar efter varje användning för att undvika bakterier) och den är fortfarande lika fin och mjuk. Den är också lagom hård/fluffig för att applicera concealer och få rätt täckning. Det ser riktigt naturligt och fint ut.

Den går väl kanske att jämföra lite med Sigma P86 Precision Tapered ($19). Har den inte själv så jag kan inte jämföra dem men de ser ut att vara ganska lika på bilder. Däremot är det ju skillnad i pris.

c456detail

Kommentera

