2014 års favoriter

Hudvård

Jag gick från MD formulations till Jan Marini vilket tyvärr inte fungerade alls för mig. Fick rejäla finnar som satt kvar i flera veckor, djupa ömmande märken. Gick tillbaka till MD under sommaren och huden återgick till det normala. Under hösten testade jag Biodroga MD och även Paula’s choice. Båda är riktigt bra märken! För min hudtyp och mina hudproblem så hoppas jag ändå på PC och det är det jag använder fortfarande.

Makeup

Foundation: Joe Blasco Ultrabase foundation har varit den jag använt allra mest! Nyansen #Alabaster på vinterhalvåret när jag är blek och #Natural Beige 1 på sommaren när jag har lite mer färg (antingen från BUS eller lite sol).

joeblascoswatches2

Puder: Ständig trotjänare för mig är Bare minerals mineral veil. Använt den i många år nu och inte hittat något som jag gillar bättre.

Concealer: Använder inte det när jag använder Joe Blasco, för den täcker allt jag behöver. Även under ögonen (appliceras ganska tunt).

Ögonbryn: Anastasia Dipbrow Pomade är underbar! Jag använder dark brown.

anastasiapomade

Blush/rouge: Jag använder Daniel Sandler watercolor bronzer #Fiji dagligen för lite färg på kinderna. Ibland kompletterar jag även med mineralrouge från Lily Lolo #Surfer girl eller #Oh la la (på bilden). Eller ibland sommartid även Bare minerals Healthy radiance (även det en produkt jag använt i många år för lite lyster och färg), den är mer bruntonad.

lilylolo_blushes2
Lily Lolo Sufer girl och Oh la la

healthyradiancefacecolor

Mascara: Även här har jag samma som jag använt i många år; Dior Diorshow Blackout Waterproof

Läppar: Gillar IsaDora chubby stick, men även läppglans från Bare minerals

Primer: Använder jag inte just nu. Har inte hittat någon jag tycker funkar ihop med Joe Blasco. Däremot använder jag gärna Skindinavia setting spray (ibland både före och efter makeup).

Kommentera

