Lösa puder – Del 1

Jag använder i princip bara lösa puder och det har jag gjort så länge jag kan minnas! Jag tycker det är lättare att få ett jämnt resultat med dem. Jag köper dessutom alltid translucent/ofärgat.

Jag har i många år använt mig av Bare minerals Mineral Veil, även när jag inte använder mineralfoundation. Jag tycker den är bra och jag har inte hittat något som fungerar bättre för mig. Däremot skulle jag vilja ha något som har lite bättre effekt på att hålla blankheten borta på min feta hud. Direkt när jag applicerar pudret ser det jätte bra ut, det liksom slätar ut och man ser så där ”perfekt” ut. Men eftersom min hud är fet så blir den ganska snabbt blank igen och då ser det ju inte lika roligt ut längre.

Jag har några andra puder hemma och jag kan väl ärligt säga att jag inte gett dem en chans ännu. Tänkte jag skulle testa dem lite mer ingående!

Här i del 1 tänkte jag ge dem en presentation! I del 2 kommer recensionen.

RCMA_Loose_Powder

RCMA – Loose Powder ”no-colour”
Detta puder har jag köpt på Camerareadycosmetics och det kostar nästan ingenting, $10 för den lilla burken på bilden (däremot är den stor) innehåller 3 oz (ca 85 gram). Burken i sig är ganska värdelös. Jag har hellre en burk med ett lock där jag kan hälla ut pudret och snurra runt med borsten. Denna är liksom bara som en hög burk med hål i. Det är däremot mycket bra pris och det är ett bra puder. Jag har bara använt det lite grann än så länge så jag kan inte alls uttala mig om hållbarhet m.m. men jag tänkte ge det en chans och testa mera! Det är ganska vitt i färgen när man ser det men det ger ingen färg i ansiktet.

Beskrivning: RCMA’s Loose Powder softly adheres for a look that will last all day without changing the color of your foundation.  You’ll be amazed at the totally translucent veil it creates to set your foundation without adding unwanted texture or giving you a ”caked on” look.  It does just what you need it to, no more and no less!  Disappears for completely invisible hold and keeps shine at bay.

Innehåll: Silica, Calscium Oxide, Talc & Magnesium Oxide

bennye_neutralset

Ben Nye Classic Translucent face powder – Neutral set
Även detta puder har jag köpt på Camerareadycosmetics och det finns i flera olika varianter (både storlekar och färger). Jag valde den minsta lilla burken som innehåller 30 g. Priset är $6 så det är mycket bra. Även denna förpackning är ju lite svåranvänd men jag köpte den minsta mest för att testa pudret för att se om det är något jag gillar. Jag har hittills inte använt det speciellt mycket. Även detta är ganska vitt i färgen.

Beskrivning: Neutral Set Translucent Powder is a colorless powder that blends with all skin tones without diminishing the natural glow of your complexion.  The special formula also controls perspiration, making this product perfect for high energy performers such as clowns or dancers!

Innehåll: Talc; Aluminum Hydroxide; Methylparaben; Propylparaben; Butylparaben; Sorbic Acid; Parfum Free.

bye bye pores

It Cosmetics – Bye bye pores
Detta puder letade jag väldigt länge efter och jag blev så glad när jag äntligen lyckades hitta det. Ändå har jag inte använt det så mycket och jag kan inte riktigt komma på varför. Jag har skrivit om det tidigare här. Det här är ju en lite annan typ av produkt då den dessutom innehåller en del bra grejer. Det är ju då också lite dyrare ($24) och burken är mer klassisk och innehåller 6 g puder.

Beskrivning: To finally give women a finishing powder that doesn’t make them look older, is packed with anti-aging ingredients and gives a true airbrushed look that works on all ages!It’s an award winning anti-aging, face finishing powder that delivers a face-perfecting airbrush effect. It absorbs oil and shine, and blurs away the look of pores, without settling into lines and wrinkles. It sets makeup and helps to diffuse the appearance of wrinkles and pores instantly.

Innehåll: Silica + Collagen, Vitamins A, C, E & K, Hydrolyzed Collagen, Hydrolyzed Silk Protein. May Contain: Iron Oxide CI 77492.

 

Kommentera

