Paula’s choice RESIST Barrier Repair Moisturizer with retinol

Fick med ett litet prov på denna kräm med en av mina beställningar från Skincity och nu har jag testat den. Jag har tidigare skrivit om de andra krämerna jag testat från Paula’s choice och dem upplever jag som lite silikon-aktiga och att det är lite så att de glider runt ovanpå huden och vill inte riktigt sjunka in. Svårt att beskriva men de känns lite som en silikon-primer.

resistbarrierrepair

Första intryck

Denna kräm är mer som en vanlig hudkräm, inte jätte tjock och krämig utan lite som en lotion. Just nu är min hud i obalans och ovanligt torr och fnasig. Det är ovanligt för mig då jag oftast är fet-kombinerad i huden. Jag kände att jag behövde något mer, rikligare. Problemet brukar vara att krämer för torr hud blir för tunga för mig och jag får bara en massa finnar.

Det går såklart inte att skriva en recension utifrån ett endaste litet prov, men ett första intryck kan man ju alltid ge.

Jag gillar denna kräm. Det känns som den återfuktar huden bra och den lägger sig inte ovanpå utan sjunker in fint. Tror den skulle kunna fungera för mig som en nattkräm vintertid. Kanske inte varje dag men när huden känns lite extra torr och tråkig. Jag blir ganska blank av den men mina porer förblir små. En del fetare krämer får mina porer att se enorma ut. Jag har inte heller upplevt att jag får några finnar eller utslag av denna kräm.

Vad lovar den?

Detta är en anti-age produkt som passar alla hudtyper, den bygger upp kollagen och reparerar hudens yta, innehåller antioxidanter. Den innehåller även retinol som förbättrar hudtonen och återställer cellfunktionen. Detta är en kräm som kan användas både morgon och kväll.

så här står det om den:

Resist Barrier Repair Moisturizer is best for those with normal to dry skin. However, because the lightweight, cream texture sets to a satiny finish that won’t make skin look or feel greasy, it is also an option for slightly oily or combination skin. All skin types will benefit from the key ingredients that help skin to look its best while Resisting signs of aging.

Dvs den fungerar säkert bäst för de med normal till torr hud men kan även fungera för de med kombinerad/fetare hud.

Mitt favoritserum från MD Formulations (clearing complex) innehåller retinol så jag tror det är en bra ingrediens för mig🙂

Återkommer med utförligare recension om jag köper denna i fullstor förpackning. Känner mig lockad! Väldigt mycket!

Kommentera

