Paula’s choice hudvårdsrutin

Ja här svänger det fort! Jag har börjat testa en ny hudvårdsrutin med produkter från Paula’s choice!

Jag kunde inte motstå när jag läste mer om märket och det verkade som flera av produkterna verkligen var anpassade efter min hud och mina hudproblem. Dvs akne, pigmentfläckar, fet hud och även fina linjer/rynkor. Nu har jag inte direkt rynkor det kan jag väl inte påstå men jag vill gärna att min hudvård jobbar anti-age! Annars är mitt största problem just nu att jag har yttorr men fet hud som lätt får finnar. Jag har även mycket ärr/fläckar i huden.

Detta märket har många spännande produkter och till ett bra pris. Det gillar vi! Köp på Skincity!

paulaschoice

Jag började med dessa produkter i måndags och jag återkommer med mer utförlig recension senare. Jag upplever ibland att produkter kan vara toppen första två veckorna och sen brakar helvetet lös eller så kan det ta några veckor innan man märker resultat. Därför vill jag inte skriva recension för tidigt.

Jag använder fortfarande några produkter från Biodroga MD (t ex moisture serum, en mask och även ögonkräm). När jag testat mig fram och kommit fram till vilka favoriter jag har så kan jag beskriva min hudvårdsrutin lite mer ingående.

Jag använder just nu flest produkter från Paula’s chocie RESIST serie. Det finns produkter där som är speciellt framtagna för kombinerad-fet hud vilket är så himla bra! Jag har t ex hittat en dagkräm med SPF 50 som är helt otroligt bra! Den är lätt och inte alls fet och tung på huden, ingen vit hinna och den funkar utmärkt under foundation. Enda nackdelen är väl att den luktar lite kemiskt eller vad det nu är…. så där typiskt solskyddslukt. Den är inte väldigt nedmattande men sådär lite lagom. Den känns lagom återfuktande för min feta hud. Kanske att jag kommer vilja ha något mer när det blir ännu mer vinter, men det får vi se. So far so good!

Kommentera

