Nyfiken på: Laura Mercier smooth finish flawless fluid

Åh det var länge sen jag provade någon ny foundation nu. Jag har använt Joe Blasco ultrabase foundation ganska länge och jag har varit så nöjd med den att jag inte alls sett mig om efter något annat. Däremot kommer det ju då och då någon ny foundation som man kanske blir lite extra nyfiken på. Detta är en sån!

En helt unik foundation som på ett magiskt vis suddar ut gränsen mellan hud och makeup.
En revolutionerande tvåfas-formula som ger ett naturligt intryck och lätt resultat.
Denna foundation innehåller så få ingredienser som möjligt.
Därför är det viktigt att skaka produkten VÄL, samt att knacka till botten innan du använder den.
På så vis aktiverar du pigmenten och de blandas med vätskan.
Känns fluiden separerad när den kommer ut så har du skakat för lite.
Smooth Finish Flawless Fluide är oljefri, puderfri, long-wear (håller upp till 12 timmar) och tål både att du svettas och att det regnar på dig.
Fluiden kommer i 24 färger.

Det känns som om detta kunde vara bra för min feta hud. Det som får mig att bli nyfiken är att den ska vara vattnig och kännas lätt på huden men ändå täcka bra. Nackdelen med krämfoundation som jag använder nu är ju att den ibland kan kännas lite tung på huden och att min feta hud blir lätt blank. Det jag är nyfiken på att ta reda på är om denna ser lite mer naturlig ut på huden. Visst kan man applicera krämfoundation tunt så det blir mer naturligt men när man har mycket att täcka så blir det ändå att det ibland kan kännas lite för tjockt eller tungt på huden.

Det jag läst om denna är mest positivt men tydligen är förpackningen inte den bästa då tuben visst vill läcka lite grann. Sånt kan jag stå ut med bara den är perfekt på huden! en del upplever den som väldigt matt och pudrig men andra upplever den som naturlig och fin på huden. Det är väl som med det mesta att man måste testa själv! Mycket handlar nog om vad man har under (ev primer) och hur man applicerar.

När jag läser vad den innehåller så är det ganska många ingredienser så jag vet inte varför den påstås innehålla så få ingredienser som möjligt? Den innehåller bl a silikon vilket väl gör att man får snygg finish, döljer porer osv.

Priset är ca 449 kr.

Kommentera

