Biodroga MD Moisture Set

När jag gjorde ett hudtest på Skincity så fick jag tips om produkter från Biodroga MD. Jag hade inte innan testat något från det märket så det var kul att prova något nytt. Ett av tipsen jag fick var ett fuktserum och det ingår i detta ”Moisture set” därför valde jag att köpa det eftersom man då får flera produkter man kan prova (till ett väldigt förmånligt pris).

biodroga md moisture set

Det man får i detta kit är följande:

  • Skin Refing Peeling 15ml
  • Moisturizing Cleansing Milk 15ml
  • Intense Moisture Serum 30ml (original storlek)
  • Perfect Hydration 24-h care 30 ml

Intense Moisture serum är ett serum jag använder dagligen nu och det ger verkligen mycket fukt till huden. Det passar alla hudtyper och även min lite fetare hud som lätt får finnar. Denna gör att mina torrhetsrynkor är som bortblåsta. De brukar annars kunna dyka upp så här när det blir kallare årstider. Den ger inte bara massvis med fukt utan gör också huden mer fast. Den gör min hud ganska blank men det mesta sjunker in efter en stund. Den lämnar ändå ingen jätte klibbig eller fet yta. Innehåll 30 ml, pris ca 599 kr.

Skin Refining peeling har jag använt ungefär varannan dag, eller ibland varje dag lite beroende på hur huden känns. Även denna passar alla hudtyper. Denna rengör porerna på djupet vilket är jätte viktigt för mig. Den gör också att döda hudceller försvinner. Denna innehåller naturliga syror och den ger ingen pirrig eller svidande känsla alls på huden. Den känns bara som en vanlig ”gel”. Det jag gillar är att den inte är uttorkande men den är ändå väldigt effektiv. Den ska även reducera rynkor och fina linjer. Det jag oftast märker skillnad på när det gäller peeling är mina pigmentfläckar (som inte blir lika framträdande) och även om min hud är yttorr så brukar det bli bättre av bra peeling i kombination med fukt. Innehåll 30 ml, pris ca 359 kr.

Båda dessa är verkligen toppen!

Moisturizing cleansing milk och Perfect hydration 24-h care har jag ännu inte testat då jag har andra produkter från märket som är mer anpassade till min hudtyp. Däremot är jag glad att ha dessa eftersom jag kan tänka mig att de är bra när min hud är i bra skick (dvs inte så mycket akne/finnar) eller när min hud blir extra torr, vilket den faktiskt kan bli vintertid.

Jag kommer skriva mer om mina andra produkter från Biodroga MD i ett annat inlägg. Det jag gillar med de här produkterna är att man kan se skillnad väldigt snabbt. De är verkligen effektiva!

Just nu är detta kit nedsatt till 449 kr på Skincity! Verkligen ett superbra pris!

 

Kommentera

