Joe Blasco ultrabase foundation swatches

Tycker ofta det är svårt att hitta bilder på Joe Blasco produkter vilket gör det svårt när man själv ska handla.

Så här kommer några av mina bilder, kanske kan det hjälpa någon.

joeblascoswatches2
Den nyans jag använder större delen av året är alabaster, den är lagom ljus och neutral i tonen. Natural Beige 1 kan jag använda på sommaren när jag har lite färg och Natural Beige 2 när jag använt ganska mycket BUS, dvs den är ganska mörk på mig. Alla dessa har neutral ton och går lite åt det beige hållet. Jag tror de passar ganska många. De är inte för gula som många foundations kan vara och inte heller för rosa.

Man applicerar dem ju inte så här tjockt i ansiktet och min hand är brunare än vad jag är i ansiktet.

joeblascoswatches1

Här är en bild jag visat tidigare med lite annat ljus. Där ser man att nyanserna i Special Lite Olive är något mer rosa-tonad än alabaster, annars är de ungefär lika ljusa. Natural Beige 1 är ju snäppet mörkare men ändå med samma underton. Natural Bronze är ju väldigt gultonad mörk nyans som aldrig kommer passa mig😉

Jag har alltid beställt min foundation från USA (Camera ready cosmetics) men de har nyligen höjt priset från ca $28 till närmare $50 vilket gör att det knappast lönar sig att beställa därifrån längre. Den finns på Hudoteket här i Sverige och de skickar snabbt och smidigt. Kostar där runt 400 kr. Men denna är dryg och räcker väldigt länge så priset är ändå ganska bra om man jämför med t ex andra foundations från Lancome eller Dior. Denna räcker längre, täcker mer, håller bättre på huden och allt är positivt med denna. Man behöver ingen extra concealer utan tar bara lite mer foundation där man behöver mer täckning. Den funkar under ögonen, på finnar och på allt möjligt. Den funkar på torr hud, på fet hud och även om man har fina linjer. I love it!

2 svar till “Joe Blasco ultrabase foundation swatches

  1. Essie 30 december 2014 kl. 3:29 e m

    Jag har skickat ett mail till dig om dessa produkter

Kommentera

