Blått nagellack

I somras någon gång så upptäckte jag ett superfint nagellack som dessvärre var limited edition.

Det såldes bara under EN dag och då skickades det bara inom USA. Så det var ju helt kört för mig att få tag i just det lacket.

Det är Scofflaw ”Love letter to Ziggy Pop”.

scofflaw-nail-varnish-love-letter-to-ziggy-pop-1

Credit: Nail Polish Wars

Jag älskar denna nyans av blått och det fina glittret gör det bara ännu mer speciellt och unikt.

Efter det så försökte jag få tag i något liknande. Det tog sin lilla tid men till sist så hittade jag faktiskt ett lack som var ”good enough”.

Lady Varnishes ”The Captain”. Dessa lack säljs på Etsy och finns flera jätte fina nyanser (jag har säkert 5-6 st sen tidigare).

The Captain (aka Nemo of the Nautilus) is a deep blue varnish with gold and blue shimmer and green and copper microglitter.

ladyvarnishesthecaptain

De är ju inte alls kopior av varandra på något vis, men principen är ändå den samma.

Nu hade jag lite otur med just detta lack för den första flaskan jag fick hem var trasig, men nu har jag en hel och jag funderar nästan på att köpa på mig någon mer som back-up.😉 Det är nästan så jag gillar detta ännu bättre än det första lacket nu. Det är perfekt att ha ovanpå min andra blå favorit (Catrice Nautica).

catrice_nautica3

 

Kommentera

