Liquid sky lacquer – 24 karat rose

Nån gång här i somras testade jag detta lack då jag sett fina bilder på det och ville testa själv. Jag har inte testat jätte många lack som ändrar färg vid värme/kyla heller så det var lite kul. Effekten på just detta lack är ganska stor, dvs det är stor skillnad mellan varmt och kallt så effekten blir stor.

När naglarna är kalla är de starkt rosa och det är en riktigt fin färg faktiskt, men tyvärr syns den för sällan. Oftast är det den varma guldiga nyansen som syns på naglarna. Jag upplever att den inte riktigt passar ihop med min hudton så därför blev det att jag inte riktigt fastnade för detta lack.

Det behövdes dessutom ganska många lager för täckning (minst tre-fyra) och jag föredrar normalt max två lager.

Annars är det väldigt intressant och effekten är fin.

Mer från Liquid sky Lacquer.

lilypad24karat

Kommentera

