Recension: Joe Blasco Ultrabase foundation

Jag har nu använt Joe Blasco foundation lite mer och kan uttala mig lite mer än bara ett första intryck.

Den nyans som jag har är Alabaster.

Det jag gillar med den är att den har hög täckning, den sitter bra och länge på huden, den smälter in och ger en snygg finish på huden. Den gör inte att porer eller fina linjer ser värre ut. Den går att applicera väldigt tunt där man inte vill ha så mycket täckning (där huden är i bättre skick).

Jag trodde inte jag skulle hitta något jag gillar bättre än Kett foundation men denna är riktigt bra!! De är väldigt lika varandra på många sätt. Jag upplever ändå att Joe Blasco Alabaster är något ljusare på huden än Kett:s R1. Den känns ännu närmare min egen hudton.

cremefoundations

Jag tycker på senare tid att Kett foundation blivit lite mer torr i konsistensen och inte lika krämig. Joe Blasco är sådär krämig vilket gör att den är lätt att applicera. Den är ändå inte för krämig eller känns ”flottig”. Den ger en naturlig semimatt yta vid applicering.

Visst blir jag blank efter några timmar men jag har ändå täckningen kvar och jag kan lita på att min foundation sitter där den sitter. Den känns inte heller speciellt mycket på huden vilket jag gillar.

Den räcker jätte länge och det behövs bara ytterst lite för att få riktigt bra täckning i hela ansiktet. Även för mig som har mycket att täcka (pigmentfläckar, akneärr m.m.) Jag tycker den är otroligt prisvärd! Man behöver inte använda någon concealer när man använder denna. Jag bara applicerar lite extra foundation där det behövs. Även fast den täcker så bra så ser den ändå fin och naturlig ut på huden. Man behöver verkligen mycket mindre än man tror. Många som provar den här typen av foundation kanske tycker den känns för tung eller som en mask men då applicerar man för tjockt!

Jag applicerar helst med fuktad beauty blender vilket jag tycker ger snyggast resultat.

Jag har använt denna varje dag nu i lite över en vecka och jag har ändå mer än halva mitt prov kvar som jag beställde från Camerareadycosmetics. Jag är så nöjd! Jag har inte fått några finnar eller utslag av den heller vilket är positivt!

Jag har beställt en fullstor burk för $24. Tror den kommer räcka en evighet! Jag har även beställt lite prover på fler nyanser så bilder kommer när jag får hem dem! De jag beställt är Natural Beige 1, Natural Bronze och Special Lite Olive 1.

För den som inte vill beställa från utlandet så finns Joe Blasco även att köpa i Sverige, t ex Hudoteket. Kostar då 409 kr.

Ett svar till “Recension: Joe Blasco Ultrabase foundation

  1. Ping:Joe Blasco Ultrabase foundation (uppdaterat) | lulillan

Kommentera

