BB Cream

Jag har inte riktigt hängt på trenden med BB Creams (eller CC creams och allt vad det nu heter). Främst för att jag nog haft uppfattningen att de inte täcker tillräckligt bra på mig och för att jag inte heller tror att de håller så bra på min feta hud. Så jag har inte direkt ägnat någon tanke åt dessa krämer under de år som de varit populära.

Däremot blev jag lite nyfiken på Garnier Miracle Skin Perfector BB Cream Combination to oily skin. Jag har sett recensioner där personer tycker att täckningen ändå är skaplig och att just denna ska passa bättre för en mer fet hudtyp. Det som är så smidigt är ju att den även innehåller SPF. Jag tänker mig att den är perfekt lata sommardagar när man behöver SPF men även vill ha lite täckning för att inte se helt förskräcklig ut. Men dagar då man kanske inte vill ha foundation utan något lite lättare.

Jag ska nog ta chansen att testa denna vid tillfälle faktiskt.

bb_cream_miracle_skin_perfector

En tub innehåller 50 ml och priset ligger runt 119 kr.

Kommentera

