Skindinavia setting spray

Jag har sen ca ett år tillbaka använt mig av Skindinavia Setting spray eller finishing spray. Främst under sommaren då jag känner att min foundation lättare ”smälter” av ansiktet.

Jag har tidigare testat deras ”The original finishing spray” och ”No more shine”. Originalet passar mer en normal/torr hud och No more shine passar för en mer kombinerad/fet hudtyp. Jag gillar dem däremot båda trots min feta hud.

skindinavia-makeup-finishing-spray

Originalet gör att make up håller längre, enligt tester säger 90% att deras makeup såg lika bra ut på kvällen som på morgonen när de precis applicerat sin make up. Den gör att foundation, ögonskugga, blush och concealer håller. Du behöver inte längre bättra på din make up lika ofta under dagen. Den gör också att din make up inte sätter sig i porer, fina linjer eller ärr. Denna spray kyler ner temperaturen på huden som gör att make up inte smälter eller flyttar på sig. Den är oljefri, fri från parabener och ska även passa en känsligare hud.

No more shine gör att huden inte blir lika blank. Över 90% av de som testat produkten säger att deras hud förblev matt över dagen, att de inte såg lika feta ut i huden som vanligt. Denna appliceras över make up och suger upp överskottstalg i huden. Kyler ner huden så huden blir mindre fet. Gör att make up håller längre och minskar behovet av ”touch-ups”. Den påstås göra att make upp håller i upp till 16 timmar. Även denna är oljefri, fri från parabener och ska passa även känsligare hudtyper.

Jag gillar dem båda! Direkt när man applicerar dem tar de bort den pudriga känslan och ger huden lite ”glow”, men sen förblir faktiskt min foundation finare längre med dessa. Jag brukar mest använda No more shine eftersom jag har fet hud men jag har även använt originalet på vintern när jag velat ha riktigt snygg make up länge. Jag sprayar både före och efter min foundation för bästa effekt.

Sist när jag beställde fick man även med en liten flaska limited edition ”No glow” primer. Den verkar bara finnas just som en liten test nu och man får den med på köpet. Den går alltså inte att beställa separat vilket jag tycker är lite synd. Det står inte heller speciellt mycket om den på hemsidan vilket är synd det med. Jag testade min för första gången för någon vecka sedan och jag tyckte det blev riktigt bra. Jag använde den då ihop med original finishing spray. Jag tyckte min make up såg riktigt fin ut även efter ca 6 timmar. Jag har även testat den fler gånger och jag är fortsatt mycket nöjd. Den håller såklart inte huden supermatt men den gör ändå att min make up känns bättre även efter många timmar. Jag märker själv skillnad.

Skindinavia_noglow

 

Jag skrev även om hur jag testat att applicera min make up med Skindinavia här. Perfekt sätt när man inte vill använda så mycket puder, t ex om man har torr hud eller mycket fina linjer/rynkor i ansiktet.

 

 

Ett svar till “Skindinavia setting spray

  1. Ping:Skindinavia The Makeup Primer Spray – Nyhet! | lulillan

Kommentera

