Rimmel Salon Pro Lycra – 701 Jazz Funk

rimmeljazzfunk

Nu har jag testat det första av mina två Rimmel lack, det är det rosa ”Jazz Funk”. En jätte fin lite mörkare, varm rosa nyans. Inte för knallig eller skarp, utan ganska behaglig.

Passar mig perfekt, somrig och härlig. Just denna nyans är en av de som är skapade tillsammans med Kate Moss.

Den täckte fint med två lager. Penseln var ganska tjock och platt, men ändå lätt att applicera. Perfekt formula måste jag säga, inga svårigheter alls. Inte för tjock och inte för rinnig utan precis lagom för mig. Väldigt glansig och fin yta blev det också. Torkade även snabbt vilket är positivt.

rimmeljazzfunk2

Den är inte fullt lika korallig i tonen som mina bilder vill få det att se ut som. Den är mer rosa-rosa.

Detta lack ska hålla i upp till 10 dagar, men vi får väl se…. Lack brukar inte hålla på mig speciellt länge. Rekord brukar vara tre-fyra dagar ungefär, men oftast bara två.

Jag använde ihop med OPI Natural nail strengthener och Poshé top coat (som jag brukar). Egentligen ska de nog användas utan under- och överlack.

Priset är 69 kr för 12 ml.

Jag ser fram emot att testa min andra nyans 313- Cocktail Passion som är korallrosa.

Skulle gärna köpa fler nyanser (även om det inte håller längre än vanliga lack) just för att jag gillar allt med det.

 

Kommentera

