Nyfiken på: Bobbi Brown Skin foundation stick

Nu har jag kollat på Wayne/Gossmakeupartist igen och han är supernöjd med denna foundation från Bobbi Brown. Han hyllar den till skyarna och jag blir såklart jätte nyfiken att testa själv! Foundation är ju liksom ”min grej” och jag är ständigt på jakt efter den perfekta!

bobbibrownstickfoundation

Vad är det då?

Detta är en uppdaterad version av denna foundation (som funnits tidigare). Den innehåller tydligen en transparent bas plus hudtonspigment för att ge en väldigt naturlig look. Den är krämig men ändå väldigt lätt på huden. Syftet är att den ska se ut som vanlig hud och inte heller kännas

Den ska dessutom ha bra hållbarhet och kan appliceras i hela ansiktet eller bara där det behövs. Den finns i hela 24 olika nyanser. Vad jag har hört tidigare är att Bobbi Browns foundations gärna är mer åt det gula hållet men nu finns den här i fler nyanser än tidigare och fler kalla toner. Så jag hoppas även de med mer neutral/kall hudton kan hitta något som funkar!

Den passar alla hudtyper. Innehåller olivextrakt, sheasmör, ger huden fukt så den blir mjuk och len. Den innehåller även ”oil-controlling minerals” som gör att man inte blir lika blank. Den ska vara hållbar även om du svettas, eller vistas i fuktigt klimat. Perfekt för kombinerad hud eftersom den både ger fukt och kontrollerar blank/fet hud.

Den kommer i praktiskt format som är lätt att ta med sig och lätt att applicera.

Priset är $44 eller £29. Bobbi Brown säljs ju även på vissa Åhlens i Sverige men jag vet inte om denna foundation finns där (än). Får kika nästa gång jag har svängarna förbi Stockholm!

Åh det låter som en perfekt sommarfoundation, som har lång hållbarhet och som funkar även när man svettas eller vistas i varmare väder.

Kommentera

