Scholl Perfekt nagelbehandling

Efter tips hos Beleza så tänkte jag att jag skulle testa denna produkt: Scholl Perfekt nagelbehandling

Den tar effektivt bort gula och missfärgade naglar som orsakats av t ex nagellack eller förtjockning av nageln.

Produkten ger omedelbart ljusa, friska och välmående naglar.

Kan även användas som underlack tillsammans med nagellack och förhindrar att nageln färgas av nagellacket.

scholl_perfektnagelbehandling

Jag har faktiskt både missfärgade och förtjockade tånaglar så jag tror detta passar mig perfekt. Jag vill dessutom gärna ha ett separat underlack till mina tår (och inte använda samma som på fingrarna). Jag har haft problem med tånaglar (stortån) som lossnar och när de växer ut igen så blir de tjocka och även lite räfflade och ser inte alltför trevliga ut. Just nu är de i OK skick men de är lite missfärgade. Jag använder oftast färgat lack på mina tår på sommaren så egentligen spelar färgen mindre roll. Däremot känns det ju fräschare med fina tår!

Så här använder man produkten:

Använd en gång i veckan eller i förebyggande syfte för att minska missfärgning av tånaglarna.

Steg 1: Ta bort allt nagellack. Fila varsamt den tjocka, missfärgade delen av nageln. Rör filen i cirklar tills missfärgningen är borta. Vid fortsatt behandling behöver du inte fila lika mycket.

Steg 2: Applicera nagelgelen. Låt gelen torka ordentligt i cirka 2 min.

Steg 3: Stryk på nagellacket. Låt torka. Stryk på ett lager till eller avsluta med färgat nagellack.

Innehållet är 2×25 ml. Jag köpte min från Shopping4net för 115 kr.

Återkommer med recension när jag testat lite mera!

 

Kommentera

