Gelnaglar utan UV-lampa?

Jag har ju skrivit om det lite grann tidigare, om den nya trenden med mer hållbara nagellack (ungefär som gelnaglar, men utan besväret med härdning under lampa och svårt att ta bort).

Jag har nu tänkt testa två av dessa varianter så får vi väl se vad jag tycker om det. Egentligen var jag ju sugen på CND vinylux men jag testar nu dessa istället.

rimmelsaldonpro

Rimmel Salon Pro Nail colour with Lycra

Salon PRO Nail Polish with Lycra från Rimmel är ett lack med en glansig gel-finish som håller i upp till tio dagar utan att flaga, tack vare lycran som gör lacket superelastiskt och stötsäkert. Inkluderar Rimmels Precision Maxi pensel som ger ett perfekt salongresultat.

Finns i 36 nyanser och jag valde att köpa nr 701 Jazz Funk och 313 Cocktail passion. Beställt från Shopping4net, 69 kr styck. Här är det inget speciellt överlack som behövs så jag tänkte nog testa med mitt vanliga under- och överlack.

Sen tänkte jag även testa:

IsaDora Gel Nail Lacquer

Helt ny typ av formula
• Ingen UV-lampa behövs – härdar i vanligt ljus, även dagsljus
• Ingredienser som inte irriterar
• En veckas otrolig glans och hållbarhet
• Fyller ut naglarna
• Enkel att ta bort
• Hypo-allergenisk formula

gelnaillacquerisadora

Jag har valt att prova 226 Coral Crush och 227 Orange dream. Jag köpte mina från Lyko, 89 kr styck. Jag beställde även det speciella överlacket.

Återkommer med recensioner!

 

Kommentera

