Ellis Faas Skin Foundation

Jag brukar kolla på Wayne/Gossmakeupartist på Youtube och oftast gillar jag hans tips och idéer. Han tipsar om bra produkter och jag har t ex hittat Kett Creme foundation tack vare honom.

Nu senast har han pratat om Ellis Faas Skin foundation som han gillar. Vad jag förstår är detta en foundation som inte är speciellt matt alls, utan som ger mer ”glow” till huden. Den ska dessutom minska synligheten av porer och fina linjer. Den ska återfukta huden och innehåller även SPF 15. Den ska se ut som hud och kännas som hud. Innehåller inte någon parfym.

Jag kommer inte att själv testa denna foundation.

Varför inte? Priset! Det känns lite för mycket med en foundation som kostar $90!

Den går att få tag i även i Sverige på Vivamondo och då kostar den 958-985 kr (vet inte säkert om det är nedsatt pris eller om det alltid är nedsatt för det står att normalpriset är 1302-1338 kr???). De har nog inte alla nyanser heller tror jag.

Den dyraste foundation jag köpt är nog runt 500 kr strecket. Dior Forever foundation kostar 515 kr och Lancome Teint Idole eller Miracle 455 kr. Tror inte jag köpt någon som är dyrare än det.

Nej jakten får lov att fortsätta!

 

Kommentera

