Hudvård – update

Jag har testat Jan Marini hudvård sen början på februari. I början var jag jätte nöjd och såg fina resultat. Efter några fler veckor fick jag massor med finnar, utslag, nästan små bölder i huden. Panik! Min hud har inte varit så dålig på många år.

Fick tips från Annika på Skincity att ta bort steg 3 vilket jag gjorde. Väntade i några veckor men såg ingen förbättring alls. Så till slut bestämde jag mig för att gå tillbaka till MD Formulations som jag vet fungerar för mig. Efter ca en-två veckor blev min hud genast bättre! Lättad! Då kändes det som jag var ganska säker på att detta berodde på just produkterna från Jan Marini och inget annat. Under dessa veckor har jag inte testat några andra nya produkter. Jag har inte heller använt masker och liknande lika mycket som jag brukar eftersom jag velat verkligen testa min nya hudvårdsrutin först.

Sen för ca 10 dagar fick jag för mig att jag skulle testa Jan Marini solskydd eftersom jag hört så mycket gott om den. Jag fick med en liten tub i mitt kit jag köpte i februari.

Men direkt dagen efter poppade det upp säkert 10-15 finnar i ansiktet på mig. Nu vet jag inte helt säkert om det berodde på solskyddet eller något annat. Men jag vågar inte testa mer från Jan Marini nu. Detta är ju helt och hållet min egen upplevelse. Jag har däremot aldrig tidigare varit så känslig eller reagerat så starkt på någon hudvård.

Min hud brukar kunna bråka med mig när årstiderna växlar så från början trodde jag att det bara kanske var att det blivit vår och varmare ute. Men såna besvär brukar ge med sig och det har inte heller varit den här typen av djupare finnar/bölder. Varje dag kom det bara fler och fler finnar och man blir verkligen hjälplös! Man vill ju helst bara använda en massa produkter för att ta bort finnarna. Däremot är det lätt att man då kanske torkar ut huden och problemen förvärras. Jag har därför försökt att ta det lugnt och lägga fuktmasker för att försöka få huden i balans igen.

Hur som helst, nu är jag på jakt efter något annat eftersom MD Formulations inte ska säljas mer i Europa. Det är ju jobbigt att ha en hudvårdsrutin som inte går att köpa enkelt… även om jag är supernöjd med MD. Fungerar verkligen toppen för mig!

Det är så jobbigt när huden inte är i balans. Allting blir så mycket svårare. Jag har t ex även problem med min makeup (foundation). Jag tycker inte mitt smink håller lika bra, det ser inte lika bra ut som vanligt. Antagligen för att jag måste applicera mer än vanligt så det blir för tjockt. Sminket liksom ”krackelerar” och det ser så fult ut. Smälter bort och finnarna börjar synas igenom igen på eftermiddagen. Inte kul! Sminket sätter sig i rynkor och fina linjer och jag blir ännu mer blank än vanligt. Har testat lite med eller utan primer men upplever inte någon jätte stor skillnad. Ett tag trodde jag att det var att Jan Marini fuktkrämen inte funkade ihop med min Kett foundation, men jag upplever ungefär samma nu med min fuktkräm från MD och det har aldrig varit några problem tidigare… Det är nästan så jag undrar om de inte har gjort om Kett foundation???? Eller har jag lyckats få dåliga exemplar?

Just idag testar jag en ny primer så jag återkommer med det i separat inlägg.🙂

 

Kommentera

