Trend: Gelnaglar

Det verkar som fler och fler märken släpper nagellack som påstås hålla längre än vanligt.

Jag skrev häromdagen om CND Vinylux. 

Senaste nyheten från IsaDora är deras Gel Nail Lacquer.

gelnaillacquer_bild_i_text1

• Helt ny typ av formula
• Ingen UV-lampa behövs – härdar i vanligt ljus, även dagsljus
• Ingredienser som inte irriterar
• En veckas otrolig glans och hållbarhet
• Fyller ut naglarna
• Enkel att ta bort
• Hypo-allergenisk formula

Det jag gillar med den här typen av lack är ju att hållbarheten är längre (förhoppningsvis), att man inte behöver någon UV-lampa och att det är enklare att ta bort lacket än med vanligt gellack som man härdar under lampa. Jag är nämligen rädd att den typen av gellack ska skada mina egna naglar.

Så nu är ju frågan, ska jag ändå satsa på att testa CND eller ska jag istället gå på IsaDoras lack? IsaDora lacken kostar 89 kr vilket ju är ok pris. Scarlet Red ser lockande ut!

 

Det finns även andra märken som släppt liknande lack. Rimmel t ex har sitt lack som de kallar Salon Pro Nail Colour

Det ska hålla i upp till 10 dagar! Det finns i 36 nyanser att välja bland. Priset £4.49. Jag tror kanske att detta är enklast att fynda på t ex Ebay, men de finns även i Sverige på till exempel Lyko eller Gloss Me.

rimmelsaldonpro

Jag måste ju bara testa nånting av detta!

 

Ett svar till “Trend: Gelnaglar

  1. Ping:Gelnaglar utan UV-lampa? | lulillan

Kommentera

