Lily Lolo blushes

Jag var för en tid sedan ute efter ett matt rosa rouge/blush och valet föll då på Surfer girl från Lily Lolo. Samtidigt som jag köpte den så köpte jag även en annan nyans Ooh La La.

Jag har nog inte visat dem tidigare så här kommer bilder:

lilylolo_blushes2

lilylolo_blushes

Till vänster Surfer Girl och till höger Ooh La La.

Detta är mineral blushes som är lösa och kommer i en burk på 3 gram.

Dessa kostar £7.99 styck eller om du köper dem i Sverige ca 195 kr.

De är pigmentrika och räcker en hel evighet! Jag gillar lösa mineralblush eftersom de oftast blir naturliga och fina på huden. Man behöver bara otroligt lite för att det ska ge färg på kinderna.

Det som förvånar mig lite är att Ooh La La beskrivs som en kall rosa matt blush. Jag upplever den precis allt annat än det… Jag tycker den är ganska varm i tonen och mer korallig rosa och den har dessutom en del skimmer! Surfer Girl beskrivs som matt babyrosa och den är verkligen matt. För mig är den en ganska vanlig mellanrosa ton. Det var precis den ton jag var ute efter så jag är nöjd med mitt köp. Jag har inte använt Ooh La La lika mycket och för mig är det mer en sommarnyans eftersom den är korallig och har skimmer.

Kommentera

