Påskmanikyr med Depend – 362 och 2094

Årets påsknaglar! Gula lack från Depend!

Basen är nr 362. Faktiskt en jätte fin gul nyans. Jag är inte jätte förtjust i gult i normala fall men det hör ju liksom till när det är påsk! Den är ljusgul men ändå inte för ljus utan precis sådär lagom.

Glittret är nr 2094 Rough Sweet.

Bilden är tagen på dag fem så jag måste säga att denna manikyr höll sig väldigt fin i många dagar. Ovanligt många för att vara mig. Jag grundade som vanligt med OPI Natural Nail Strengthener och toppade med Poshé topcoat. Det gula lacket är 3-4 lager och var lätt att måla med.

påsknaglar1 påsknaglar2

Det var lite svårt att göra glitter gradient med Rough Sweet lacket men det såg ändå OK ut på lite håll. Jag hade inget topplack ovanpå glitterlacket så det hade lite struktur. Jag gillar att Rough Sweet lacken har lite lagom ”sockerkänsla” och inte är för grovt i strukturen. Det gör att man kan ha det på sig utan att det stör.🙂

Kommentera

