Essence Lipstick Longlasting

Jag har nyligen köpt två st läppstift från Essence. Jag använder inte läppstift jätte ofta, men jag visste att om jag vill använda det så vill jag ha något som verkligen håller länge. Därför valde jag deras longlasting lipstick.

Essence kan vara lite svårt att få tag på men jag beställde från Kosmetik4less. Frakten gick på ungefär samma som mina varor men det var helt ok för mig. Jag betalade ca 12 EUR för två läppstift och en läppenna inkl frakt. Det var då ca 110 kr.

Essence är ju ett billigt märke men jag tycker de har en del roliga saker, speciellt nagellack!

Dessa läppstift kostade 2,25 EUR styck och läppennan 0,95 EUR. Det var egentligen mest läppennan jag var ute efter (köpte den i nyansen ”Red blush”).

naturalbeauty_daretowear

naturalbeauty_daretowear2

Dare to wear är ett rödrosa läppstift som på mig nog ändå mest ser rött ut på läpparna och inte så ceriserosa som det kanske upplevs på handen. Jag hade från början tänkt att köpa nyansen 02 ”All you need is red” men den var slutsåld precis när jag skulle handla. Jag är ändå glad att jag tog denna istället för den är inte den typiska klarröda som går åt mer varma orange hållet utan just mer rosa/kall i tonen. Denna passar perfekt till någon med lite kallare hudton. Verkligen en jätte fin nyans! Funkar säkert även för de med varmare hudton också. Kan tänka mig att den är snygg på sommaren till lite solbränna (eller BUS).

Natural Beauty är en fin varm rosa ton, applicerar man den ganska tunt så ser det naturligt ut. Nästan som egna läppfärgen. Applicerar man lite mer så blir det mer rosa men vårfräscht! En sån vardagsnyans som funkar i alla lägen.

Dessa är krämliga och lätta att applicera. De håller länge vilket är toppen! Jag är mycket nöjd med mitt köp!

Kommentera

