Crest Whitestrips

Jag har skrivit tidigaretvå gånger om Crest Whitestrips och jag har testat lite olika varianter på dessa.

Nu senast har jag provat de som heter Professional effects.

Det kommer nya sorter hela tiden och jag använder dem max en eller två gånger per år för att inte skada tänderna mer än nödvändigt.

crest whitestrips premium

Skillnaden med Professional effects mot t ex Advanced Vivid som jag provat innan är väl att man ser ett bättre resultat, tänderna blir vitare och det går fortare. Bilden ovan är på någon äldre sort. Jag använde dem för första gången för ca tio år sedan och jag gillar den här typen av blekning av tänderna.

Professional effects ses som nivå fyra, men det finns även nivå fem som heter Intensive professional effects. Med dem går det ännu fortare (bara sju dagar). Professional effects ska man använda i 20 dagar. Jag har däremot gjort så att jag använt dem lite då och då mer för att fräscha upp tänderna. Då har jag kört perioder med t ex 3-5 dagar på raken. Det har funkat jätte bra för mig. Ett paket har då räckt väldigt länge.

Fördelen med de här nya sorterna är att de sitter bättre på tänderna. De glider inte runt, de smakar inte lika äckligt och det är helt enkelt behagligare att använda dem. Jag upplever inte heller samma ilningar i tänderna som jag gjort vid något tillfälle tidigare. De är enkla att använda, man har dem på tänderna i 30 min per dag, man får resultat och jag är nöjd!

Nu finns det en ny variant som heter 3D White Luxe Whitestrips Supreme Flexfit. Självklart blir man nyfiken att prova dem! Däremot verkar de inte ha fått så jätte bra betyg, så jag ska nog undersöka saken lite mer innan jag slår till. Annars kör jag gärna på Professional effects igen. Det är de bästa jag provat.

2 svar till “Crest Whitestrips

  1. Josefine 9 juli 2014 kl. 2:52 e m

    Har du testat de svenska märket Stella white strips, ska fungera på samma sett som crest men vara utan väteperoxid. Om du har testat dem båda kan du väl skriva en liten jämnförelse eller något. Jag bara testat både Stellawhites tandblekning och Crest men använder Stellawhite strips nu mer då jag tycker de är bättre. Vore kul att höra vad du tycker.🙂

Kommentera

