Nyfiken på: CND Vinylux nagellack

Jag har ju sett och hört en del på nätet om detta nagellack och jag blir sugen att testa själv hur det funkar för mig. Skillnaden mot vanligt lack är att det ska hålla längre, de påstår att det ska hålla i upp till sju dagar. Lacket innehåller redan baslack så man ska inte använda baslack under. Sen är det ett speciellt överlack man ska använda ovanpå. Just detta överlack blir tåligare när det utsätts för naturligt ljus. Lacket ska dessutom torka på 8 ½ minut.

cndvinylux

Jag byter oftast mitt lack ett par gånger i veckan men ibland vore det skönt om det höll sig fint lite längre. T ex i mer stressiga perioder då jag kanske inte alltid har tid eller lust att fixa med naglarna så ofta eller när man är på resande fot.

Dessa lack kostar 139 kr styck och det är samma pris på överlacket (innehåller 15 ml).

Borttagning av dessa ska vara precis lika enkelt som ett vanligt lack, vilket gör att detta känns mer lockande för mig än gellack! Dvs risken att skada nageln är minimal. Jag vet inte riktigt om jag vågar lita på att det inte blir missfärgningar och jag är lite skeptisk till att inte kunna använda ridge filler under. Jag har en del skavanker på vissa naglar som jag brukar vilja dölja.

Det här lacket finns i en hel del olika nyanser så jag kan nästan lova att det finns något som passar de flesta. Jag har i alla fall hittat några nyanser som jag gärna vill prova.

1. Hot Pop Pink – rosa nyans, sån jag brukar gilla på vår och sommar!

2. Lobster Roll – en varm orangetonad röd, eller korallig röd…

3. Tropix – en klassisk korallfärgad rosa som alltid lockar vår och sommar!

 

2 svar till “Nyfiken på: CND Vinylux nagellack

  1. Ping:Trend: Gelnaglar | lulillan

  2. Ping:Gelnaglar utan UV-lampa? | lulillan

Kommentera

