Dermalogica Ultrasmoothing Eye serum

Jag har efter tips från Annica på Skincity testat detta ögonserum från Dermalogica.

Det är ett lätt serum som till konsistensen är lite genomskinligt, lite som en lättare olja nästan. Den smälter in i huden och den är super både på torrhetslinjer och puffighet. Helt suverän och jag älskar det!

Den kommer i en liten tub på 15 ml och priset är ca 570 kr.

dermalogica-Ultra_Calming-Ultra_Smoothing_Eye_Serum

Det som också är bra med detta serum är att det passar känsliga ögon. Jag kan ibland uppleva att en del ögonkrämer svider i ögonen. Jag försöker att inte applicera min ögonkräm för nära ögat utan mer nere på ögonbenet men det är ändå att jag då och då blir irriterad och att ögonen svider/rinner. En del ögonkrämer är också väldigt starka och kan ge mig nästan som eksem under ögonen vilket inte heller är speciellt roligt.

Jag närmar mig 40 år och har en del fina linjer och rynkor under ögonen. Mitt behov av ögonkräm är ju helt annorlunda nu mot för t ex 10 år sedan. Det märks att mycket händer med den tunna huden under ögonen när man åldras. Detta serum är verkligen hur bra som helst och det ger synliga resultat på en gång. Ytterligare ett plus är att den funkar utmärkt under makeup! Den stramar upp huden lite grann så även trötta ögon känns lite piggare. Inte lika puffiga/svullna.

Jag använder detta serum just nu ihop med Dermalogica intensive eye repair ögonkräm. En perfekt kombination för mig! Återfuktar och gör att torrhetslinjerna försvinner.

Den doftar förresten lite lavendel, jag föredrar oftast parfymfria krämer men den är ändå så bra i övrigt att jag har överseende🙂 Helt klart en ny favoritprodukt som jag kommer få svårt att leva utan!

 

Kommentera

