Bourjois Healthy Mix foundation

Jag skrev för länge sen (november 2012) att jag var nyfiken att testa denna foundation efter att jag sett någon video på YouTube med Lisa Eldridge. Jag var helt säker på att jag skrivit om den eftersom jag köpte mig en flaska. Det verkar däremot inte som jag skrivit något om den så det är dags nu!

Foundation-Bourjois-Healthy-Mix

Det finns bra swatches här för den som är nyfiken på vilka nyanser som finns.

Den smälter in otroligt bra i huden och ser väldigt naturlig ut. Den ger faktiskt lite mer täckning än vad jag förväntat mig vilket är positivt. Den går att applicera lätt till medium skulle jag säga. Den ger lite fräsch glow utan att vara för fet i konsistensen. Den ska hålla sig fin på huden i 16 timmar (jag vet inte om det stämmer, har tyvärr inte hårdtestat den på det sättet). Den innehåller även fruktextrakt som ska vara bra för huden. Den låter även huden andas och ger huden fukt.

Jag har den ljusaste nyansen 51. Den är ganska neutral i tonen, kanske något mer åt varma/gula hållet. Den är inte jätte ljus så är man riktigt blek så kommer den nog tyvärr inte att funka. Det finns inte jätte många nyanser men de flesta kanske ändå hittar någon som fungerar. Denna finns tyvärr inte att köpa i Sverige. Jag har köpt min på Ebay.

Det verkar som om de gjort om formulan nu och att denna foundation finns i en ny uppdaterad verison. Den nya har röd pump istället för svart. Jag vet tyvärr inte vad det är som skiljer dem båda åt. Har läst lite recensioner och det verkar som nya formulan kanske är ännu mer ”glowy”, alltså att den passar ännu bättre för torrare hud och alltså sämre för fetare hudtyper. Ska försöka få tag i den nyare versionen också och prova även den.

2 svar till “Bourjois Healthy Mix foundation

  1. Josefin 25 mars 2014 kl. 9:24 e m

    Hej
    Jag var i England förra veckan och passade då på att köpa Healthy Mix Serum foundation, alltså den nya versionen med röd pump. Den ska vara bra för torr hy (enl Lisa Eldridge) och jag tycker den verkar passa min torra hud bra. Den smälter in väldigt bra och har lätt täckning tycker jag.

    Kul att se att du verkar skriva om lite mer internationella märken.
    Ha en bra dag!
    /Josefin

    • lulillan 28 mars 2014 kl. 9:29 f m

      Hej! Vad roligt att du gillar den! Och tack för din kommentar. Jag gillar att testa nya produkter, både de som finns i Sverige och de man får köpa utomlands!

Kommentera

