Daniel Sandler vs Kett Cosmetics blush/bronzer

Jag tror inte att jag visat Daniel Sandler Watercolor Creme rouge tidigare. Jag har nyansen ”Soft pink”. Jag är ju helt inne på det här med krämprodukter nuförtiden och jag är ju så nöjd med min bronzer från Daniel Sandler, så jag ville testa en vanlig rouge också.

Priset för denna är ca £15. Den lilla dosan innehåller 3 g. Den ska vara long-lasting och jag har även sett att den påstås vara vattenresistent. Jag upplever att den är pigmenterad, lätt att applicera och ger ett fint resultat på kinderna. Den är lite mer vattnig i konsistensen än t ex Kett Creme blush som är mer krämig. Den torkar däremot och blir mer torr efter en stund.

På bilden nedan är den bredvid Kett Cosmetics blush i nyansen Daiquiri. Till vänster Daniel Sandler Soft pink och till höger Kett Daiquiri.

Bild

Kett är mer persikofärgad, Daniel Sandler är något mer rosa och kanske lite mer dämpad i tonen, lite åt bruna hållet faktiskt. De ger ändå ganska liknande effekt på kinden.

På mig ser rosa toner mer naturligt ut än om de blir för koralliga/orange i tonen. Jag gillar Daniel Sandler nyansen bättre faktiskt, men jag föredrar formulan på Kett. Daniel Sandler nyansen är faktiskt ganska lik Stila Convertible color i nyansen Lilium. Även den en favorit!

kettdaiquiri

Här är Kett Daiquiri till vänster och Stila Lilium till höger.

Jag tänkte visa en annan jämförelse också. Jag har ju en favorit bronzer från Daniel Sandler som jag använder i princip dagligen (Watercolor bronzer i nyansen Fiji). Här är en jämförelse med Kett Cosmetics blush i nyansen Caicos.

Bild

Till vänster är Daniel Sandler Fiji. Den har lite skimmer i sig men det är inget som jag tänker på när jag applicerat den på kinden. Caicos är ganska lik och ger ungefär samma resultat på kinderna. Den är något mer röd  och lite mörkare. Dessa är mer lika i konsistensen.

Priset på Kett Blush är $30 för en fullstor, men jag har lösa paletter som är mindre och de kostar $15. Dessa är riktigt välpigmenterade och räcker länge! Hållbarheten är enormt bra och de har samma konsistens som Kett foundation. Appliceringen på huden är fenomenal faktiskt, smälter in i huden.

 

Kommentera

