Rimmel London Wake me up instant radiance shimmer touch

image

Det är ett tag sen jag köpte hem dessa från Ebay. Jag ville ha något lite skimrigt i krämform som ger snyggt glow. Kanske främst på sommaren när man kanske har lite mer färg i ansiktet. Då gör sig såna här produkter bäst tycker jag. Men även för att pigga upp en blek vinterglåmig hy….

Till saken hör ju att jag inte gillar produkter som är för glittriga med för stora glitterpartiklar. Lite skimmer är fint och smickrande men blir det för mycket så kan det se onaturligt ut, det kan framhäva fina linjer, porer osv.

image

Dessa är ganska tjocka, krämiga, lite mousse-aktiga i konsistensen. Här ovan har jag applicerat dem ganska tjockt vilket man ju inte gör på t ex kinderna. Jag har en bronzig ton som heter ”shimmering sand” och en rosa som heter ”shimmering rose”.

image

Lite mer utblandade på handen. Här syns att de ger mycket glow till huden! Att de är så skimriga/glittriga gör att jag drar mig lite för att använda dem till vardags dagtid. Däremot är de riktigt snygga kvällstid, eller på sommaren just med lite solbränna. De går ju även att blanda med foundation för att ge lite mer diskret glow. De smälter in fint i huden och jag är glad att jag har dessa. En liten klick räcker långt, så även om tuben är ganska liten (14 ml) så räcker de nog en evighet för mig. Priset på dessa är ca £4 vilket är helt ok! Rimmel är ju ett budgetmärke men jag tycker ändå de har en del grejer som är riktigt bra.

Jag hade innan tittat på liknande produkter av t ex Jemma Kid, men vad jag förstår så finns inte det märket kvar längre.

Jag gillar att dessa är lite färgade och kan använda som t ex bronzer eller blush. Många andra highlighters är ju oftast vita/silvriga i färgen. Dessa känns som bra multi-produkter. Ska försöka testa dem lite mer i vår/sommar! Jag gillar verkligen krämprodukter framför puder nuförtiden! Smälter in så fint i huden och blir mer naturligt och inte lika torrt. Funkar perfekt trots att jag har fet hud.

Kommentera

